Totaal aantal pageviews

maandag, juni 06, 2005

De Rabobank is een kutbank




-Goedenmiddag, meneer. Ik zou u terugbellen over uw probleem met pinnen aan de automaat.
-Ja. Vertel.
-Nou, er zit een blokkade op uw rekening; vandaar dat u niet kunt pinnen.
-En waarom zit er in vredesnaam een blokkade op deze rekening? Ik gebruik hem nauwelijks. Al mijn dagelijkse geldzaken gaan via een andere rekening!
-Eh...dat....weet ik niet precies. Ik denk dat wij nooit een geldig legitimatiebewijs van u hebben gezien.
-Legt u mij dan eens uit hoe ik deze rekening heb kunnen openen, beste man?
-Eh.....dat....zal...er eh...zal iets fout gegaan zijn aan onze kant, meneer.
-Dat denk ik ook. Maar de blokkade gaat er nu af, neem ik aan?
-Nee, dat kan ik niet zomaar doen. U moet zich eerst hier aan ons kantoor aan de Minervalaan komen legitimeren alvorens ik de blokkade ga opheffen.
-Ik peins er niet over.
-Dan loopt u het risico dat de blokkade er volgende maand weer opstaat, meneer.
-Ah, weer, zegt u? Dus hij gaat er dadelijk wel degelijk vanaf?
-Nee, pas als u zich komt legitimeren aan ons kantoor aan de Minervalaan.
-Dan zal de blokkade er niet weer opstaan, maar nog steeds bedoelt u.
-Eh...correct, meneer.
-Maar....u kunt mij niet duidelijk overtuigen waarom u mijn rekening heeft geblokkeerd. Legt u het mij nog eens uit, want ik vind het echt heel bizar en uiterst vervelend. Ik wilde vanochtend twintig Euro pinnen, en ik kreeg een bericht dat ik onvoldoende saldo had. Dat is dus pertinent niet waar!
-Nee, ik denk dat het is omdat u deze rekening een tijd niet heeft gebruikt, ziet u. Er is een tijd niets opgenomen.
-Nee. Dat klopt.
-Vandaar.
-Vandaar???? Moet ik geld opnemen om mijn rekening niet te laten blokkeren???? U maakt een grapje zeker????
-Nee meneer.
-Wacht even, wacht even. Dus samenvattend: Omdat ik te lang geen geld heb opgenomen, kan ik nu niet meer pinnen. Om te pinnen op Sloterdijk, moet ik eerst naar de Minervalaan om me te legitimeren. U zegt dat ik me nog nooit heb gelegitimeerd bij uw bank, maar je kunt aleen een rekening openen met een geldige legitimatie. Denkt u zelf ook niet dat de fout toch een beetje bij u ligt? En dat ik daar zachtgezegd uiterst ontevreden over ben? Kunt u daar een heel klein beetje inkomen?
-Jazeker, meneer.
-En om mij niet helemaal over de rooie te laten gaan, kunt u niet even klik doen met uw muis, en de blokkade opheffen? Zodat ik gewoon mijn eigen geld van mijn eigen rekening kan halen zonder mij iedere keer eerst te moeten legitimeren aan de andere kant van de stad? Is het PIN-systeem juist niet uitgevonden om legitimatie overbodig te maken?
-Het zou wel kunnen meneer, maar zo werkt het niet meneer. Zal ik gelijk een afspraak maken met u, wanneer u zich komt legitimeren?
-Nou, nee. Ik kom wanneer het mij zelf uitkomt. En gelooft u mij: ik kom langs. Niet omdat u dat wilt, maar omdat ik godverdomme mijn eigen geld wil kunnen opnemen, klootzak.
-Dat is ook goed meneer.
-Jullie zijn niet goed bij jullie collectieve boerenhoofd he, bij de Rabobank?
-Dat zijn uw woorden, meneer.
-Zeker. Tot van de week. Dan legitimeer ik me. En hef ik mijn rekening op. En dan loop ik naar de Fortisbank aan de overkant en open ik daar een rekening. En mijn hypotheek van driehonderdduizend Euro sluit ik nog liever af bij Achmed's Loneshark Bank dan bij jullie, kun je dat begrijpen, jij stuk verdriet?
-Jawel meneer. Fijne dag nog.
-Jij niet, klootzak.

En zo begon ik mijn dag vandaag.
Sommige mensen vinden het gek dat ik soms nogal moedeloos word van de wereld om mij heen.
Ik niet. Ik lach uitwendig, maar diep van binnen huil ik heel zachtjes.
Tot morgen.

Geen opmerkingen: