Totaal aantal pageviews

maandag, augustus 29, 2005

Ajax bestaat dit jaar niet...




Het voetbalseizoen is amper begonnen en ik vreet me alweer op over Ajax.
Danny Blind, rot maar gelijk op want de maanden dat je vorig seizoen coachte (of wat daar voor moet doorgaan) leek al nergens op, maar wat je tot nu toe op het veld weet neer te zetten is gewoon kut. Ja tuurlijk hebben we ons geplaatst voor de eerste ronde Champions League. Met de hakken over de sloot tegen een stel Deense middenmoters. Verliezen van Feyenoord is geen schande. Wel als je dat thuis doet, en op de manier waarop dit gisteren is gebeurd. Wat is er met Ajax gebeurd?
Waarom moest Ronald weg en kwam jij of all people op zijn plaats?
Louis van Gaal is een irritante kerel. Zijn manier van doen doet mijn tenen krommen en mijn ruggegraat rillen. Maar dat is nou eenmaal hoe hij is.
Irritanter, van een totaal andere orde van irritant, is mensen die doen alsof ze Louis van Gaal zijn. Waarom neem je in godsnaam zijn maniertjes over? Dat deed je al als aanvoerder van Ajax, en je doet het ook als trainer. Louis komt ermee weg want hij is een vakman. Jij niet want je bent een prutser. Ga weg, alsjeblieft. Opzouten, Danny. Terug naar Zeeland. Moven. Vort. Arrogante lul dat je bent. Raus!

Sommige mensen vinden het normaal om leugens te vertellen. Ik niet. Maar als je dan toch liegt, verzin dan iets spectaculairs. Om mij zwart te maken hoef je geen dingen te verzinnen. In de waarheid zitten genoeg voorbeelden waaruit mijn stupiditeit blijkt, daar is heus geen fantasie voor nodig.
Mensen die liegen, ik snap ze niet. Lijkt me reuze ingewikkeld om bij te houden wat je tegen wie hebt verteld. Mensen die over mij liegen staan met 2-0 achter voordat de wedstrijd goed en wel is begonnen. Mensen die over mij liegen tegen de mensen waar ik van houd krijgen drie strike en een rode kaart. Raus. Net als Danny Blind. Opzouten. En later een gunst komen vragen zonder blikken of blozen is natuurlijk helemaal van de zotte. Eerst verantwoording afleggen, dan kijken we of er nog genoeg krediet over is voor gunsten. Niet eerder. Zo niet, dan niet en wie de schoen past trekke hem aan.

Het lijkt de laatste week wel Nationale Arjen-afzeik-week. Ga even met zijn allen dwarsliggen en moeilijk doen. Moeilijk doen heb ik al jaren geleden afgeleerd. Makkelijk doen is vaak al lastig genoeg, dus energie steken in moeilijk doen om het moeilijk doen, daar begin ik niet meer aan. De meeste dingen zou ik van mijn rug moeten laten afglijden als water van een eend. De pest is: ik trek het me zo godvergeten aan wat mensen van me vinden. Kap daar nou toch eens mee.


Geen opmerkingen: