Totaal aantal pageviews

dinsdag, december 13, 2005

Belgie rules!





Vanochtend hoorde ik even na zevenen een liedje op de radio, wat ik al vaker had gehoord. Ik dacht altijd dat het Blof was, en ook dacht ik steeds "dat hebben die Zeeuwse flikkers nog best aardig bijelkaar gejat en ik moet er niet direkt van overgeven, ondanks dat die hele Pascal dinges wat mij betreft een acute mosselvergiftiging mag oplopen.".

Bleek dat het helemaal niet om Blof ging (godverdomme hoe krijg ik dat Knackebrøtstreepje in vredesnaam door mijn O's heen, wie kan me vertellen hoe ik een ø typ, zodat er gewoon Bløf staat en geen Blof...gek word ik er van!) maar om een band waarvan ik de naam niet verstond, maar dat het alleszins niet die Vlissingse Flikkers waren, daar was ik met een aan waarschijnlijkheid grenzende zekerheid bijna van overtuigd.

Goed. Leg maar eens uit aan anderen welk lied je bedoelt. Het is niet Bløf, maar ze klinken wel zo. Iets met mijn hart. Gelukkig was daar mijn telepathische gave die op het juiste moment de juiste persoon online deed komen op MSN (of beter: Trillian, omdat MSN niet werkt hier), en ik vroeg haar ongeveer: Hoe heet die band die niet Bløf is, met dat lied over iets van mijn hart met die gitaar die klinkt als 1979 van The Smashing Pumpkins? En jawel, ze begreep ook nog wat ik bedoelde want ze zei vrijwel direkt "bedoel je IOS?" en inderdaad: het is de band "Is ook schitterend", met het nummer ehh.....Hoe het voelt.
Zegt me niets, vaag ooit van gehoord, maar mijn god wat een lekker nummer is dat eigenlijk. Zoals ik zei: beetje Smashing Pumpkins meets Bløf met een laagje Van Dik Hout. Lekker gitaartje, semi-intellectuele lulteksten als "Maar nu ik hier mezelf verlies en weer eens voor de stilte kies, schreeuw ik het uit vanbinnen maar je hoort me niet" en dat soort dubbele bodems waar negentienjarige rechtenstudenten-hockeytrutten een natte foef van krijgen. Hmmmm....rechtenstudentenhockeytrutten....ach, ach, als ik toch twee jaar jonger was....

Goed.
Iemand afgelopen weekend Wim Helsen gezien bij de VARA?
Zeg maar de Belgische Theo Maassen, maar dan zonder fans.
Naast Herman Brusselmans en die rooie van K3 heb ik er weer een Vlaming bij die ik hoog in mijn vaandel heb staan.
Ik bedoel; iemand die de volgende liefdesgedichtjes uit zijn botten weet te slaan, daar kan ik gerust naar kijken en luisteren met een glimlach op mijn smoel.


Ik zou graag aan uw ogen,
Zuigen met mijn mond.
Ik zal ze niet inslikken,
Nee nee ik spuug ze op de grond.

Ik zou u gaarne neuken,
Met mijne grote paal.
Ik zal nog al eens beuken,
Mijn paal die is van staal.

Ik zal nog graag eens vlammen,
Aan 300 per uur.
In uw foef en in uw prammen,
Ik ram u in de muur.

Ik zou nog graag eens beffen,
Mijn bakkes in uw trommel.
Gij zult nogal eens keffen,
Ik bef u leeg verdrommel.


Tsja, daar kan die Pascal van IOS nog een puntje aan zuigen, met de rest van Van Dik Hout.

Geen opmerkingen: