Totaal aantal pageviews

woensdag, april 04, 2007

Ode aan de lente




Lente, kom dan.
Kom dan naar buiten en met me spelen, meisje van me.
Kom buiten spelen en hou me vast terwijl ik van je geniet en me voel zoals ik me het liefst voel.
Zorg dat ik niet alleen van jou geniet, maar ook van mezelf, puur doordat jij er bent, lieve Lente van me.
Je hebt je lieve gezichtje al een paar keer laten zien de laatste weken, en ik was blij je weer te zien.
Ik hou zoveel van je, woorden schieten tekort om te beschrijven wat je met me doet, mijn liefste. Hoe vaker ik je zie, hoe meer ik van je houd. Of nee: ik hou niet eens per sé meer van je, maar ik realiseer me waarschijnlijk gewoon steeds meer dat jij de enige ware bent voor me.

Mijn god, wat heb ik je gemist de laatste maanden. De eerste periode ging het wel. Ach, over een paar maanden is ze weer terug, denk je dan. Maar dan. December en januari, de twee draken die me elke keer weer bij mijn keel grijpen. God, wat haat ik ze. Minder dan voorheen, dat wel, maar het blijven twee monsters die ik het liefst voor eens en voor altijd versla. Maar ik heb jouw hulp daarbij nodig, lieffie. Jouw hulp en die van je net iets minder mooie, maar nog steeds bloedstollend prachtige oudere zus Zomer. Samen, wij drieën, samen zullen we Winter weten te verslaan. Voor eens en voor altijd uit mijn bestaan, en voor altijd gelukkig en vrolijk.

Lente, wat ben ik blij dat je vanaf volgende week definitief weer je lieve smoeltje in mijn leven komt bezorgen. Ik heb je gemist en ik laat je nooit meer gaan. Ik ga je koesteren en ik ga naar je staren zoals alleen ik naar je kan staren. Ik ga van je genieten en ik ga trots op je zijn en ik ga je vasthouden als ik slaap en ik ga gelukkig met je zijn.

Tot ik je uit het oog verlies en ik me niet realiseer wat ik heb gehad tot ik het ben kwijtgeraakt.
Zoals altijd.
Dan ga ik je missen.
Dan moet ik huilen omdat je er niet bent.
En dan hoop ik dat ik je ooit weer een keer zie, en net als ik dacht dat ik eigenlijk best wel zonder je kan, net op dat moment, steek jij je lieve en mooie smoeltje weer door mijn slaapkamerraam heen en beginnen we weer van voren af aan.

Ik heb je gemist en ik wou dat ik je nooit had leren kennen, mijn aller-aller-allerliefste schat. Zondag en maandag ga ik de hele dag van je genieten. Hou van me.

Geen opmerkingen: