Totaal aantal pageviews

dinsdag, maart 22, 2005

Arreke Parreke Klapsigaar




Arrrrjen is gek.
Arrrrjen is anders.
Arrrrjen is.....apart.

The Rangers had a homecoming in Harlem late last night.
Bruce zingt -zoals zo vaak- over zijn jeugd in New Jersey. Jungleland.
Arrie zit ondertussen zichzelf te zijn....of misschien juist wel niet.
As we take our stand...down in Jungleland.

Een nieuwe lente en een nieuw geluid
Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit
Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht
In een oud stadje, langs de watergracht....

De lente is gisteren begonnen. Big Man Clarence Clemons huilt
door zijn saxofoon.
Zelden zie je een clown met een lichamelijke afwijking
of een ander gebrek.
Ooit Bozo met krukken gezien?
Bassie met een hazenlip?
Flappie in een rolstoel of Krusty met een handprothese?
Is dat omdat clowns perfecte mensen zijn (wat mij betreft tegen de muur in rijen van drie), of omdat.....ze stoppen met clown-zijn zodra de eerste verschijnselen van lichamelijk verval zich voordoen? Bij een ongeluk (uit de nok van de circustent geflikkerd en daarbij een heup verbrijzeld: drie operaties en een half jaar revalideren later, en Pipo kan zich voortbewegen als een poliopatient) denken ze meteen "Dat was het dan, terug naar het assurantiekantoor"...?

Ik heb er geen idee van. Maar clowns met een gebrek, ze zijn een zeldzaamheid.
Hetzelfde geldt voor donkergekleurde mongolen. Wat doen de negers met hun zwakzinnigen? Naar hetzelfde kamp als de gehandicapte clowns verbannen? Het zijn de mysteries van het leven zelve. Ik zal er mijn bek niet over breken, laat dat duidelijk zijn. Toch is het raar.

Sandy, the waitress I was seein' lost her desire for me
I spoke with her last night, she said she won't set herself on fire for me anymore...

Een tijdje is het in de mode geweest voor Vietnamese monniken (dubbel-n, een k) om zichzelf in brand te zetten, bij voorkeur op een druk kruispunt in Hanoi.
Om de een of andere reden heeft die rage het nooit echt gemaakt in het Westen.
Dat is wellicht door een chronisch gebrek aan Vietnamese monniken hier, dat kan natuurlijk, maar ik wed dat het een gruwelijke dood is en daarom dat de mensen destijds dachten "ik zal mezelf hier in brand steken zeker...en dan een gruweldood sterven, ik zal me haasten. Trek je eigen plan met je kutoorlog en je kutmonniken. Trouwens, met de stijgende benzineprijzen heb ik geeneens geld over voor een jerrycan benzine en ik heb geen trek om met een lucifer alleen te proberen mijn kleding in de brand te zetten". En de oorlog hebben ze er ook niet mee gewonnen....of wacht, dat hebben ze godverdomme wel, de klootzakken.

Zo zie je maar; steek een willekeurig religieus persoon in de hens en je wint al gauw een oorlog. Laat dit een les zijn voor jullie allemaal! En nu, vort, de hoek in en tot driehonderdvierenzeventigduizend-
achthonderdenzesenvijftig tellen of er zwaait wat!

Lying out there like a killer in the sun
Hey I know it's late we can make it if we run....

Hij dwaalt over de bruggen, op de wal
Van 't water, langzaam gaande, overal
Als 'n jonge vogel fluitend, onbewust
Van eigen blijheid om de avondrust....


Geen opmerkingen: