Totaal aantal pageviews

dinsdag, maart 01, 2005

De wereld op je bureau




Arrie is weer beter.
Dat wil zeggen dat ik weer aan het werk ben, maar ik ben nog zo slap als een dweil.
Logisch, als je dagen amper gegeten hebt. Helaas amper afgevallen, maar als ik weer een beetje onder de mensen ben, ga ik weer sporten met Buurdennis. Dus Den, we gaan over eh...een week of wat.

Gisteren was ik sinds lange tijd weer eens in de winkel van Jacob van Wijngaarden.
Van wie? Van Jacob van Wijngaarden, op de Overtoom.
Een klein, propperig winkeltje, waar ze echt alle kaarten hebben die je kan bedenken. En zo niet, dan bestellen ze hem voor je. Van een stratengids van Amsterdam (ik geloof 8 verschillende) tot atlassen, wereldbollen (echt meer dan twee dozijn globes, van klein tot groot, van 8 euro tot 1000 euro), maankaarten, fietskaarten, kaarten van Zwitserland waar elk huisje (letterlijk!) op staat tot kaarten van Java, de Himalaya (professionele bergbeklimmers komen hier ook voor hun kaarten), fietsroutes in Denemarken, kaarten van Vietnam, kaarten van Honduras, reisgidsen van Canada, noem het en ze hebben het.

En waar kwam Arrie mee thuis? Jaja, een wereldbol! Als kleuter wilde ik altijd al een echte globe hebben, net zoals mijn oma die had.
Met een lampje erin.
Maar mijn budget stond even niet zoveel toe, dus ik heb een mini-modelletje gekocht, ter grootte van...eh....een sinaasappel.
Of nee, beter een appel, want sommige mensen kunnen het woord sinaasappel denk ik niet meer horen (kuche).
Anyway, het is een leuk ding. Ook nog een stratenmap (heet dat zo? vast niet....een citymap...kom hoe heet dat in het Nederlands...een KAART verdomme!) van Amsterdam, om Tiesje haar stratenkennis uit te breiden, en een boekje over Walcheren om, welja, mijn kennis over Tiesje d'r roots uit te breiden. Ze hebben daar weilanden en molens.
En klei. En noodboerderijen. (ja echt waar, noodboerderijen van na WOII) En dijken. En dammen. En meer klei. En daar middenin ligt Middelburg. Da's zo'n beetje een samenvatting van Walcheren zoals ik het totop heden begrijp. Oh nee, ze hebben babbelaars en bolussen. En klei.

Arrie heeft honger maar geen eten gehaald. Kneus.
Arrie heeft hoofdpijn en genoeg Ibuprofen. Kneus.
Arrie gaat denk ik vanavond brood met Ibuprofen eten.
Kneus.

Geen opmerkingen: