Totaal aantal pageviews

dinsdag, september 27, 2005

Een onevenredig Mirakel




Wie wil er bloed op de achterbank van de degelijkheid?
Hoe heeft die lul Boeijen die zin ooit uit zijn bek gekregen zonder te kokhalzen?
Literatuur uit de goot, zogenaamde diepere gedachten.
Ik schijt erop.
Hoe kom ik hier eigenlijk zo ineeens bij?
Welja, het was zojuist te horen in het pendelbusje wat me dagelijks van station naar werk en vice versa brengt.
Frank fucking Boeijen was en is helaas niet de enige die zulk soort bagger in zijn microfoon durft te kotsen. Kennen jullie Van Dik Hout nog? Mijn god. Die Helderse rockers -hoe lekker de nummers ook soms zijn- kunnen er ook wat van. Ze woont nog in mijn botten als koudvuur, hoe kom je er godverdomme op.
Nee, dan U2 met We thought we had the answers, it was the questions we had wrong. Bonootje toch...hoe heb je het ooit durven bedenken.
Zelfs Marillion kon er wat van, met hun Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today
Als het maar in eerste instantie ingewikkeld klinkt, moet het wel diepgaand zijn en dus ben je literair of intelligent bezig.

Nee, dan ikzelf!
Waarom noem je iemand die gegijzeld wordt, dus het slachtoffer, degene die vastgebonden op een stoel zit, waarom dus, ja vertel me eens waarom je zo iemand een gijzelaar noemt?
Een gijzelaar?
Met hulp van mijn collega J. ben ik een beetje gaan brainstormen.
Iemand die onderhandelt is toch ook een onderhandelaar?
Iemand die de wereld verbeterd is nog altijd een wereldverbeteraar.
Maar iemand die iemand anders gijzelt is geen gijzelaar, maar een gijzelnemer!

Volgens die logica zijn de mensen die in die verbeterde wereld leven de wereldverbeteraars. Zijn degenen over wie onderhandeld wordt de onderhandelaars.
Gijzelnemer....echt een woord wat nergens op slaat.
Net als agressiviteit. Wanneer is dat woord in vredesnaam in onze taal geslopen?
Is het zelfstandig naamwoord niet gewoon agressie?
Maargoed; terug naar de gijzelaarskwestie.
Mijn collega heeft een oplossing voor het hele verhaal.
Het is geen kietelaar, maar een kietelnemer.
Einde discussie.

Vervolgens hoor ik op dit moment een verhaal op tv over de nieuwe aanwijzingen inzake de ontvoering van de dochter van drugsbaron Melchers (of mag ik dat niet zeggen?).
Op onderstaande foto staat de vermoedelijke dader:




Tsja...zo lust ik er nog wel een paar.
Het heelal is, zoals sommigen van ons misschien weten, redelijk groot.
Ik heb me eens laten vertellen, dat je een ster voorstelt als een zandkorreltje, de volgende ster als een volgend zandkorreltje (we praten dan over weet ik veel hoeveel lichtjaren afstand), en de volgende ster weer korreltje nummer drie, en ga zo maar voort, dat het heelal dan zo groot moet zijn als de Sahara.

In die orde van grootte moet je het heelal dus ongeveer voor je zien.
Kijk.....ik denk dan vrij pragmatisch: we kunnen met een aan waarschijnlijkheid grenzende zekerheid zeggen (jaja woordgrappen kun je met een gerust hart aan mij overlaten) dat Osama Bin Laden zich op Planeet Aarde bevindt.
Laten we daarover niet al te veel fantaseren. Hij loopt gewoon ergens op de aarde rond, akkoord?
Gezien de grootte van het totale heelal, zo groot als de Sahara dus, weten we precies op de rand van welk zandkorreltje Osama zich bevindt.
Ik vind dat godverdomme nogal knap!
Nog zijn er mensen die lopen te mekkeren dat de CIA en de NSA en de FBI en de boswachter van de Waterleidingduinen niet genoeg hun best doen om die kerel op te sporen! Mijn god! Voor sommige mensen is het ook nooit goed of het deugt niet!

Daarentegen is het iedere keer weer een onevenredig mirakel dat er mensen zijn die geen liefde en geluk kunnen vinden in hun leven.
Het leven van dat soort mensen is namelijk over het algemeen vrij inhoudsloos en beperkt zich tot een handvol andere losers, tevens op zoek naar zaken als uitzicht, gezondheid en rust.
Halloooo! Als je wereld toch zo godvergeten beperkt is als dat van jullie, waarom kan je zelfs daar niet eens datgene vinden waarnaar iedereen op zoek is?
Stelletje nietsnutten en lanterfanters (prachtwoord) is dat toch! Vort! Zoek! Pak bal! Ga maar een stukje rennen. Liefst naar de Sahara.
En als je daar ergens Osama op de rand van een zandkorreltje ziet zitten, vraag dan gelijk even of hij toevallig interesse heeft in bloed op de achterbank van de degelijkheid.
Frank is nog steeds op zoek, schijnt het......

Geen opmerkingen: