Totaal aantal pageviews

zondag, oktober 08, 2006

Broem broem toet toet!!!




Afgelopen nacht mocht ik tot half twee werken, dus ik heb vanochtend redelijk rustig aan gedaan. Pff alsof ik dat op alle andere zondagen niet doe.
's Middags belde Gringa me op, of ik haar zou halen om dan samen een paar DVD's te huren en Chinees te halen. Prima idee, dat moest ik direkt toegeven, vandaar en aldus dat ik haar tegen het eind van de middag ophaalde vanaf haar stulpje om de hoek bij de Dam. Rijdend over de Rozengracht irriteerde ik me al enige tijd aan twee snotapen op een scooter, die links en rechts auto's voorbijzoeften en zich verheven voelden boven de voor een ieder ander geldende verkeersregels en fatsoensnormen.

Ter hoogte van de lekkerste haringkar van Amsterdam, waarachter de Ouwe Wester te bewonderen is, reden de apen weer rechts van mij, maar wel zodanig dicht tegen mij aan dat ik me afvroeg hoe snel ze dood wilden. Aan mij zou het niet liggen in ieder geval en dat liet ik op de typische Ar-manier blijken: bij het in de file aansluiten voor het stoplicht voor de Keizersgracht zette ik mijn rechtervoorwiel welgemikt op de linkervoet van de scooterbestuurder. Rechtshouden is tenslotte rechtshouden, nietwaar? Wat deed die mongool überhaupt rechts van mij? Rechts inhalen is verboden, dus ik zag hem niet, edelachtbare, een seconde eerder reed hij nog achter me, en ineens zat hij rechts naast me en ik moest stoppen voor het stoplicht. Een pijnlijke samenloop van omstandigheden. En bovendien een papa die bij de mannen in blauw werkt, dus van enige angst voor aanvullend gezeik is geen sprake.

De voorste snotaap maakte echter een foute inschatting, want hij vond het nodig om onder het roepen van "auw auw auw mijn voet klootzak" tevens een mep te geven tegen mijn motorkap.
Pfffff...'t is weer zo'n dag. Ik zuchtte diep, deed een tel mijn ogen dicht, blies uit en keek Gringa rechts van me aan.
"Blijf jij zitten?" vroeg ik geruststellend. "Ben zo terug, even iets rechtzetten" zei ik terwijl ik de handrem erop zette en mijn deur opendeed.
Uitgestapt zag ik dat beide heren zich hun vergissing realiseerden zodra ze mijn smoel zagen. Het zal de inmiddels beruchte Arjen-blik wel weer zijn geweest (die blik die eb en vloed doet aarzelen en die vrouwen op honderd meter een natte poes doet krijgen, je weet wel).
Mooi zo, Ar, gelijk uitbuiten die angst.
Daar had de eerste al een kaakslag te pakken (Waarom zette hij zijn helm dan ook af? Ik snap dat niet, eerlijk waar niet...) en ik zweer dat ik hem een wind hoorde laten vliegen. De tweede schreeuwde iets onverstaanbaars naar me, en ook hij zag mijn elleboog op zijn neus belanden. De scooter lag met nummer één op de grond en nummer twee had groene ogen, zo viel mij op. Ik legde ze de verkeersregels nog eens uit, en merkte daarbij op dat het een onverstandige keuze was geweest zijn vieze vingers naar mijn auto uit te steken. Achter ons stonden inmiddels de auto's tot aan de dam te toeteren of het allemaal wat vlotter kon. Even speelde ik met de gedachte om mijn honkbalknuppel uit mijn kofferbak te halen, maar realiseerde me toen dat dat wellicht wat veel van het goede zou zijn. Ik lachte de toegesnelde menigte vriendelijk toe, bood mijn welgemeend excuus aan aan de dames ter plaatse dat ze dit moesten zien en stapte weer in.
Nadat Gringa weer enigszins was bijgekomen (een flinke slag met mijn lul in haar gezicht bracht haar weer terug in de realiteit) en we waren weer op weg.

Gniffelend om mijn wellicht ietwat overdreven reactie gleden we door oud-West richting Osdorp om enkele DVD's in te gaan slaan. Wat een eikels. Nee, dan die andere lul op zijn scooter die zich ermee begon te bemoeien ha ha ha, ja zag je dat? Ja natuurlijk zag ik dat. Wat een idioot met zijn het zijn wel jonge gassies he! Pfffhahaha ja, ik zei Oh, moet jij anders ook een paar klappen, mongool? Kom hier dan, ik ben nu toch op dreef ha ha ha wat een pret hadden we samen.
Tjonge jonge, en ik dacht nog wel een ontspannen zondagmiddag te hebben. Als jullie nog eens wat weten. Ach, gelachen hebben we evengoed en mijn statement van de dag heb ik ook gemaakt.

Later bedacht ik me, het een en ander nog eens overpeinzend:eigenlijk voel ik me prima, zo zonder sigaretten!


Geen opmerkingen: