Totaal aantal pageviews

vrijdag, oktober 13, 2006

Heilige Jan-Peet, bid voor ons.....




DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende wil zich niet mengen in de discussie over de stopzetting van het tv-spelletje Lingo. „Het kabinet gaat niet over de programmering van de omroepen”, aldus de minister-president. Wel „voelt hij mee met alle mensen die het programma zullen missen”.

Ik heb het al eens vaker gezegd, maar wederom: mijn god.

Noord-Korea is hard onderweg een atoombom te maken (atoombommen zijn zoooo passé, snappen die gasten dat zelf niet?), door het broeikaseffect zit ik half oktober op het balkon te bakken, treinrampen links en rechts, Nederlandse militairen beschoten in Afghanistan ('t is een wonder dat we ons nu niet massaal terugtrekken), maar waar heeft de machtigste man van Nederland het over? Over godverdomde fucking kutlingo.
Hij voelt mee met alle mensen die het programma zullen missen....

En ik dan? Ik mis Jiskefet, ik mis All Stars, ik mis Unit 13, ik mis Beertje Colargol (wat een geil ding was dat), ik mis Ren je Rot, ik mis Get a Life (kent niemand meer, volgens mij), ik mis zo veel!!! Ik mis liefde en ik mis warmte, ik mis mijn oma, ik mis het eten van een broodje haring in de Utrechtsestraat, ik mis buitenspelen met mijn vriendjes, voetballen op het schoolplein, ik mis achttien tequila's in het Hardrock Café, ik mis verliefd zijn op háár, ik mis haar, haar, haar en haar (alleen mijn eigen haar mis ik niet, hoewel dat met de week grijzer lijkt te worden) en ik mis nog duizend-en-één andere dingen.

Jan-peet, ik weet dat de verkiezingen eraankomen. Ik weet dat je het druk hebt met het winnen van zieltjes, en veel Lingo-kijkers zijn oude wijven die toch niets beters te doen hebben en weinig woorden kennen van meer dan zes letters, en dat zijn nou precies de mensen die bij gebrek aan intelligentie op het CDA stemmen. Ik snap je logica. Ik weet dat het lot van dit manneke in Amsterdam-West je waarschijnlijk geen klote kan schelen. Maar Jan-peet, als je tussendoor eens tijd over hebt, als je een verloren uurtje hebt, bijvoorbeeld op een regenachtige zondagmiddag en je vrouw het draadjesvlees aan het stoven is en jij je af zit te vragen hoe het zo ver heeft kunnen komen.....zou je dan, heel misschien even aan me kunnen denken....?

Dankjewel, Jan-peet.

Geen opmerkingen: