Totaal aantal pageviews

zaterdag, oktober 07, 2006

Identiteitscrisis




Een paar maanden geleden heb ik bij www.dog-tag.nl een identiteitsplaatje besteld en het geld, een kleine zeventien Euro overgemaakt.
Gisteren schoot me ineens tebinnen dat ik nooit wat heb gekregen van die gasten, dus ik heb ze gemailed met de vraag alsnog te voldoen aan de bestelling.

Mijn hemel, wat een stel idioten.
Ik heb met veel achterlijken te maken gehad in mijn leven, maar deze figuur heeft welzeker een oneven aantal chromosomen.
Zijn logica: u had in dit geval binnen de gestelde termijn van 30 dagen dienen te reageren.
Waarop deze termijn is gebaseerd is een ieder een raadsel. Mongolenlogica: Jij bestelt iets, maar als je het bestelde niet na dertig dagen hebt ontvangen, heb je pech en ben je je geld kwijt. Hmmm apart. Na nog wat over en weer mailen (een korte uitleg van een aantal basale consumentenrechten en het schermen met Artikel 321 Wetboek van Strafrecht) maakte deze halfaap alleen nog maar dommer, zo leek het.

Niet alleen heeft deze bosmens het lef mij consequent aan te spreken met mijn voornaam en te tutoyeren (ik kan me niet herinneren met dit ventje in de zandbak te hebben gespeeld), maar tevens de volgende zin uit te braken: U bent zelf in deze onzorgvuldig geweest in deze.
Ah! Nee, nou snap ik het!!! Het is mijn eigen schuld! Jeetje, nou, bedankt voor deze uitleg, nu begrijp ik het. Stom van me. Sorry, mijn excuus.
Overigens, voor diegenen die een fout lazen in de kinderzin van meneertje Swiers: dat klopt. Zo zei hij het echt. Niet verwonderlijk voor iemand die verderop in een andere mail zegt: Wij boeken niet geen geld retour

Mama, help me dan.

Iedereen die me maar ook een heel heel heel klein beetje kent, begrijpt dat ik deze toko ga kapotmaken.
Ik begin maar eens met het volgende:

De firma Swier te IJmuiden
Lange Nieuwstraat 401b
1971 GD IJmuiden
Tel: 0255-513651
Fax: 0255-540964


De heer Swier is een achterlijke mongool en een oplichter.
Het toeval wil dat ik nogal eens in IJmuiden vertoef, dus wellicht zal ik eens een kort onderhoud onder vier ogen met deze heer overwegen.

Uiteraard ben ik vanmiddag begonnen met verdere stappen te ondernemen, waaronder aangifte doen van verduistering (uit mijn hoofd: het zich wederrechtelijk toeƫigenen van enig goed of geld, anders onder zich verkregen dan door diefstal. Met andere woorden het niet teruggeven van iets wat je hebt gekregen op een andere manier dan stelen. In dit geval dus: ik heb geld overgemaakt en vraag dat nu terug omdat ik het bestelde nooit heb ontvangen. Glashelder geval, ik ben in alle bescheidenheid redelijk ingevoerd in strafrecht en strafvordering.)

Had ik al gezegd dat de firma Swier een boeventent is?
Ze zitten in IJmuiden. Je kunt ze bellen op 0255-513651.
Net als toen met die klootzak die dat musje had doodgeschoten, weten jullie nog? Ik weet niet wie ik een grotere idioot vind, die mussenlul of deze Swier-lul.
Die mussenlul is echter alweer oud nieuws; deze (had ik zijn naam al genoemd?) Swier is vers en heeft nog geen kennis gemaakt met de ijzeren wil van Arrrrjen. Zijn leven zal vanaf zeer binnenkort nooit meer hetzelfde zijn.
Hij zal wakker liggen in zijn eigen angstzweet en hij zal God, Allah, Boedda en Ganesh tegelijkertijd om vergiffenis vragen. Ze zullen hem in zijn smoel uitlachen en hem de rug toe keren.

Swier, je bent gewaarschuwd, lamlul dat je bent.

Geen opmerkingen: