Totaal aantal pageviews

woensdag, oktober 04, 2006

Laat je opnemen!




Ik heb een soapserie bedacht die naadloos aansluit bij de nog te schrijven boeken Waren de joden kosmonauten? en Jodenzonen. Het is een serie die zich afspeelt in Amsterdam-Zuid en handelt over die handvol niet-joden die daar wonen (want ook dat tuig zie je wel eens door de Beethovenstraat scharrelen! Schande!) en dit prachtfeuilleton zal gaan heten :Goyse Vrouwen.
Hm. Wellicht voor de niet-jiddisch onderlegden onder u een minder duidelijke grap, maar ikzelf en een handvol echte joden zal er hard om moeten lachen, of het zijn geen waarachtige joden, godverdomme.

Niet dat ik joods ben, ik zeg het nog maar een keer voor de duidelijkheid. Ik ben Amsterdammer, Ajax-fan en heb dik, bruin haar, bruine ogen, ben besneden en bulk van de intelligentie, muzikale aanleg en zelfspot. Desondanks ben ik geen jood, maar ik had er net zo goed eentje kunnen zijn, dat is wat ik feitelijk bedoel.

Verder vraag ik me ineens af of levertijd een of andere medische indicatie is. "Ik heb niet lang meer te gaan, liefje....mijn levertijd is bijna om."
Het zal wel niet.
Of is het zoiets als koffietijd? "Oma, het is bijna kwart voor acht en je weet wat dat betekent", gniffel. Terstond komt oma glunderend binnen met een dienblad vol met dik gesneden plakken gelardeerde lever, terwijl de kleinkinderen kirrend van genot roepen "Jaaaaa! Hoera! Hoi! Hoi! Hoi! Het is levertijd!!!! Oma, we houden van u! Toe, vertel nog eens over vroeger!"
Nee, ook dat zal wel niet.

Al twee dagen heb ik niet gerookt.
Gisteren heb ik dik dertien uur gewerkt, vannacht vier uur slaap gevat (de slaap kan ik niet vatten want ik ben ook zo moe, Van Dik Hout doet me denken aan 1996 en 1997 in De Keuken met Ri en Fer en onze derde tour of duty in de hel van Oud-Zuid) en vandaag alleen maar geluld en geluld en geluld. Je zou om minder een stel Amish-leerlingen een kogel door de kop schieten, ik zweer het je.
De Amish is een ondervertegenwoordigde minderheid in Assen-Noord, durf ik te wedden.
Zouden er in Assen veel joden zijn? Veel kosmonauten anders? Ik weet één kosmonaut te wonen, maar die komt uit Almelo en Almelo is geen Assen. In Engeland zou Assen anders heten, ik gok op Asses. Almelo komt uit het Arabisch. Net als Algebra en Gibraltar en Algarve. Schaken komt daarentegen uit Iran, voetbal uit Engeland, boemerangs uit Australië en de negertjes uit Afrika.

Zou Ilse de Lange wel eens sex hebben gehad met Wubbo Ockels? Is dat de reden dat die jaren geleden zijn snor heeft afgeschoren? Ja, Ilse de Lange had begin jaren negentig een flinke hangsnor, dat is een feit wat veel mensen tegenwoordig inmiddels vergeten zijn. Twentse vrouwen, berucht zijn hun snorren. Twentse mannen, berucht is hun drang om zich buiten de dampkring te begeven. Diegene die daar niet in slagen worden meestal cabaretier, maar krijgen later dan weer kanker, omdat het meeste kankeronderzoek wordt gedaan buiten de dampkring, maar die losers er zelf voor kozen om de makkelijke weg te kiezen en cabaretier te worden, of nog erger: de broer van een cabaretier met kanker. Dat zijn zaken waar je geen grappen over maakt, ook niet als je Wubbo pijpt tot het maanzaad achter je snor zit.

Wat me opvalt, is dat mijn hersens nog steeds prima werken zonder hun dagelijkse dosis van enkele grammen nicotine, ik zweer je dat ik geen verschil voel.
Nu ga ik mijn neushaar koperkleurig verven, een appeltaart bakken, mijn tuin laten verbouwen en naar Rotterdam. Of nee, dat ga ik helemaal niet doen, ik ben ik de war met iemand anders die ik niet ken.

Zij die zich laten opnemen groeten u: Press rec and play.

Geen opmerkingen: