Totaal aantal pageviews

vrijdag, februari 09, 2007

Morgen verder. Dit is kut.

Geen plaatje nog.

Hier Kun je een aflevering van Premtime zien.
Ik heb geen fan van Prem Radakishun, maar ergens mag ik hem toch wel.
Meestal ben ik het niet met zijn opvattingen eens, maar ik hou van zijn manier. Een van ons, zeg maar. En lekker schoppen en dwarsliggen. Goeie kerel, kortom.

Kijk even naar deze aflevering. Eerst een stukje over een of ander Mocro-mokkel wat drie keer is geschorst op haar school, en nu wederom is betrapt op jatten, maar dat onterecht vind en het gooit op haar "Marokkaan zijn" en naar de rechter stapt. Van mij mag dat meisje opbokken. Niet omdat ze Marokkaans is, maar omdat ze compleet gestoord is. Het wicht wil grondstewardess worden, zegt ze. Laat haar eerst accentloos Nederlands en manieren leren!

Maar het gaat me eigenlijk om het andere item in deze aflevering.
Ook een allochtoon. Prima, prima gozer. Ik zag hem van de week op tv en dacht: jij zou een maatje van me kunnen zijn, kerel. Ik was het niet alleen met zijn opvattingen eens, maar ik had ook en vooral bewondering voor hem. Bewondering voor wat hij deed: een succesvolle avondwinkel runnen. Lijkt me (hoe erg ook) als allochtoon toch misschien nog lastiger dan als rasamsterdammer. Kweetniet waarom, maar om de een of andere reden heb ik daar nog extra respect voor. Is misschien wel juist stom van me, maar zo voel ik het, punt.

Eigenlijk zou ik moeten zeggen: kijk het stukkie. Ik zeg nog even niets.
Morgen kom ik er op terug.

Geen opmerkingen: