Totaal aantal pageviews

woensdag, februari 07, 2007

Nomdaden met heimwee en monsters met angst




Hebben nomaden wel eens heimwee?
Als je in een blokhut met min twintig jezelf zit af te rukken met een skistok, kun je dat dan Nordic snokken noemen?
Zijn monsters wel eens bang? Zo ja, waarvoor dan?

Weet je aan welk woord ik echt een takkehekel heb? Aan bemensing. Ik hoorde vorige week echt tijdens een vergadering iemand dat uitspreken alsof het normaal was. Ik bedoel: in een mail is het al suf, maar als je iemand echt hoort zeggen "we moeten ook rekening houden met de bemensing in het veld" zonder een seconde aarzeling, dan denk ik dat we echt een grens zijn overschreden.

Het accepteren van het woord bemensing is een stap dichterbij blauwe Pieten, brandweermens en Barbamens. Gaan we straks ook doksters krijgen of zo?

Oh, ik weet een raadsel. Een man zit met zijn zoon in een auto. Op de spoorwegovergang worden ze aangereden door een trein, en beiden raken zeer ernstig gewond. In verband met bezetting (vermijd het woord bemensing krampachtig, plet) worden beide in kritieke toestand naar verschillende ziekenhuizen overgebracht. De zoon wordt via de Eerste Hulp direkt naar de operatiekamer gereden. De dienstdoende chirurg, net klaar met scrubben draait zich om, ziet de jongen zwaargewond op de tafel liggen, trekt lijkbleek weg en zegt "Deze jongen kan ik niet opereren. Het is mijn zoon."

Ra ra hoe kan dat? Het antwoord verklap ik onderaan, maar eerst wil ik dat je goed nadenkt. Determineert. Hoe kan het. En nee, het is zijn echte vader die naast hem in de auto zat. Dat kan ik vast verklappen.

Verder euhmmmm zit ik met een kop vol met snot alweer een paar dagen thuis, het is godverdomme al de derde keer dit jaar dat ik uit de roulatie ben. Ik hoor je denken: De roulatie? Bestaat die nog steeds? Jawel, ik was ook redelijk verbaasd. Het schijnt dat het nieuwe kabinet hier definitief een einde aan wil maken.

Maar ze is er niet
En ik denk niet dat ze nog komt
Ze is er niet
Ik vraag me af waarom
Ik niet gewoon terug naar huis loop
Ze is er niet


Oh. Het anwtoord was: wuorv nee si grurihc eD

Geen opmerkingen: