Totaal aantal pageviews

vrijdag, oktober 07, 2005

De Middenschool is een kutschool




De Middenschool Ninove in Belgie is een ontzettende kutschool.
Nee, dat is niet waar.
De webmaster van de site van de Middenschool Ninove in Belgie is een ontzettende eikel.
Patricia heeft op haar site een (1) plaatje doorgelinkt van die Belg.
Ok, toegegeven, het is niet he-le-maal volgens netiquette, en het lukraak doorlinken van andere sites kan inderdaad irritant zijn.

Is het dat in dit geval dan niet?
Neen. Reken even mee: het plaatje waar het om gaat is groot: 8242 Bytes.
Dat is dus zo'n 64 Kb, oftewel 8 KB. Acht kilobytes. 0,007 MB dus.
Ik download met ongeveer een halve MB per seconde; meestal rond de 500 KB/sec.
Stel dat Ties d'r site zo'n dertig bezoekers per dag heeft, dan is de totale "gestolen" bandbreedte van deze Middenmoot-school dus 30 maal 0,007 MB = 0,21 MB per DAG.
Eenvijfde van een megabite over een hele dag verspreid aan bandbreedte.
Een floppy (jezus da's lang geleden) is niks. Kan ongeveer niets plus een heel klein beetje op. Dat is zo'n anderhalve MB. Dus eenderde van een floppy. Dat is wat de Middenschool aan bandbreedte kwijt is.

Toch verzoekt de webmaster (ouwe lul van zestig, grijze baard en een pijp in zijn hoofd) op uitermate onvriendelijke wijze of zij wil ophouden met STELEN van hun bandbreedte.
Oei oei oei! Stelen van bandbreedte! Is dat niet strafbaar? Kan je daarvoor in de gevangenis komen? Wordt er stiekum in louche steegjes gedeald in bandbreedte?
Mijn god....wat gebeurt er met het zwerende webmastersmaagje wanneer iemand zijn eigen site bezoekt? Daar staan wel tien plaatjes op! Tien hele plaatjes, en die moeten iedere keer verstuurd worden als iemand op bezoek komt!!! Nee! Mijn bandbreedte!!! Jongens, ga weg, weg van mijn site, dat kost allemaal bandbreedte!!! MIJN bandbreedte!!!! De webmaster pakt zijn ouderwetse lineaal vanonder zijn verhoogde lessenaar en stapt dreigend op de bezoeker van zijn website af. En nou opgeflikkerd, stuk krapuul! Dit is MIJN site. Alleen voor MIJ!

Van Public Domain heeft deze webmeester nog nooit gehoord, waarschijnlijk. Bits? Bytes? Wat zijn dat?

Oh, overigens, de site waar ik het over heb, is deze.
Voor de grap, en puur om deze zielige Belg dwars te zitten, zal ik de volgende plaatjes STELEN van hem:









En zo kun je ze bereiken:
Middenschool Ninove, Astridlaan 33-39, 9400 Ninove
Telefoon: (054) 33 28 96, fax: (054) 33 44 98

Kom, stuur ze eens een faxje vanaf je werk?
Steel hun faxbandbreedte eens?
Oh, en hierbij roep ik eenieder met een hart in zijn lijf en een gram gevoel voor humor ook op om door te linken naar die plaatjes. Kom op, leef je uit. Blog die plaatjes!!!!

En nou oprotten.



(Edit) Godverdomme, deze Belg heeft zowaar hersens. Het blijft een klootzak, maar hij heeft zijn ene hersencel die hem onderscheidt van een varken ingeschakeld, en doorlinken geblocked vanaf Blogger. Nee maar. Maar je blijft een klootzak, Belg. Binnenkort ben ik toch in de buurt van Ninove, en dan kom ik de plaatjes gewoon persoonlijk afhalen hahahhaha.
Lul.

Geen opmerkingen: