Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 17, 2006

Zelfreflectie




When the darkness takes me over
Face down, emptier than zero
Invisible you come to me
..quietly
Stay beside me
Whisper to me "Here I am"
And the loneliness fades


Dat je, uit pure eenzaamheid en debieligheid tegen je huisdieren praat, ok...er zijn er meer die het doen.
Alleen begin ik me nu toch enigszins zorgen te maken over mezelf; welk weldenkend mens gebruikt woorden als zelfreflectie en spiegelen tegen een rooie kater die je met lobbes-ogen aanstaart?
Om dan vervolgens een betoog te houden over het relatieve begrip van tijd en de arme katjes in de derde wereld die altijd honger hebben.
Tijd voor een schop onder mijn kont, kortom.

Verder voetbal.
Ja echt.
Ik hou van voetbal.
Dat sluit overigens perfect aan bij mijn met rasse schreden insluipend burgerlijkheidsgedrag. Van voetbal heb ik trouwens altijd al gehouden, het is niet voor niets dat mijn ene kat genoemd is naar Frank Rijkaard. Vanwege zijn eerste doelpunt in de EK-wedstrijd tegen Duitsland in 1992; een kopbal in ik meen de derde minuut, maak daar de vierde minuut van.
Ik ben godverdomme een Oranjefan, weten jullie dat wel?
Ik heb -burgerlijk!- een oranje kut-wuppie op mijn dashboard geplakt.
Ik volg alle wedstrijden, zo niet live op tv dan wel per sms, teletekst of internet.
Zoals ieder toernooi ben ik, na Nederland, voor Portugal.
Altijd al geweest, ik hou van dat land. Portugal rules en Louis Figo rules.
Er zijn nog meer dingen uit Portugal die rulen, overigens.
Ik ben bang dat we in de achtste finale tegen de lieve Portugezen moeten spelen, en dan ligt een van mijn favoriete teams er uit. Ik wil dat we tegen Mexico uit moeten komen en dat Portugal en Nederland elkaar later weer tegenkomen.
Ik wil godverdomme zo veel.
Ik wil ook dat de witte streep uit mijn speknek verdwijnt, die ik gisteravond onder de zonnebank heb opgelopen. Ik viel in slaap terwijl de timer op 45 minuten stond, waardoor ik niet alleen heb verzuimd geregeld (regelmatig) mijn goddelijke lichaam om te draaien, maar het gebeurde in een dusdanige houding, dat een deel van mijn nek door mijn onderkin werd bedekt en nu witter is dan de rest, godverdegodver.
Ik heb derhalve een spray van een of ander duur kutmerk gekocht bij de Etos (Jet ook weer blij want Ahold) om het bij te spuiten.
Ben godverdomme benieuwd, met mijn gevoeligheid zal ik vanavond wel brandblaren op mijn adamsappel hebben, ik zweer het je.

Verder is het fucking warm, heb ik net boodschappen gedaan in Nieuw Sloten en Slotervaart, getankt bij de Tinq en draait de wasmachine. Leve het weekend. Fuck off.
Easter van Marillion staat op, en ik ben een CD van Luciano Pavarotti aan het branden. En nu ga ik ontbijten dus laat me met rust.

Geen opmerkingen: