Totaal aantal pageviews

donderdag, juni 01, 2006

Dingen en zo




In verband met budgetaire kwesties doe ik mijn boodschappen de laatste tijd meestal bij Dirk of de Lidl. Anderhalve tas vol met proviand voor maar twintig euro, er gaat een wereld voor me open.
Slechts sporadisch begeef ik me nog in de wereld van de Ahold, meer als een soort luxe uitje, zeg maar.
Zo ook gisteren, waar ik bij binnenkomst werd gegroet door de Daklozenkrant-verkoper.
Ik heb er -zoals altijd- eentje van hem overgenomen voor anderhalve euro, met een halve euro bonus omdat ik hem zo sypmathiek vond overkomen.
Ja, die Daklozenkrant is een initiatief wat mijn volledige en onvoorwaardelijke steun mag genieten, al is het maar vanwege het warme gevoel wat je erbij krijgt dat ook jij mag mede-bijdragen aan het van de straat houden van deze door tegenspoed getergde arme zielen en ze daarbij en passant kan leren omgaan met Eerlijk Geld Verdienen. Los daarvan geniet ik iedere maand weer van de prachtartikelen die mijn hersenen strelen, die als ware gebakjes steeds net te weinig zijn en je doen verlangen naar meer.

....Jaja...geloven jullie het godverdomme zelf? Ik kocht die kutkrant omdat ik gewoon weer eens te schijterig was om deze klaploper in zijn smoel te zeggen dat ik zodanig neerkijk op zijn soort crapuul, dat ik bijkans hoogtevrees krijg van het omlaag kijken. Deze lul was irritant vrolijk en opgetogen en had een blik in zijn ogen die verried dat hij met zijn veel te makkelijk verdiende fortuintje zich eens lekker ging laten afzuigen door een iets te mollige hoer op het Oudekerksplein.
Godverdegodver, twee fucking euro om zeep voor dat teringboekkie wat ongelezen zo, hoepla, in de papierbak verdween onderweg naar huis.

Verder gaat het redelijk goed met me, vooropgesteld dat je het kakken van liters bloed niet meerekent. In navolging van bloed pissen wat me met de paplepel is ingegoten, ben ik sinds vanochtend -op die ene dag van het concert van U2 na dan- sinds vanochtend ook bedreven in het kakken van bloed. Ik zal jullie de details zoveel mogelijk besparen, maar mijn rituele ochtenddrol zag er vandaag uit of er naderhand een klein zoogdier op Marokkaanse wijze was geslacht en leeggelopen in het gisteren nog maagdelijk wit geschrobde porcelein.

Ik zal derhalve volgende week dokter Groeizaam (not kidding) eens om haar expertise vragen, maar die halve geitenwollensokkennegerin kennende zal ook dit ongetwijfeld van psychische aard zijn, let op mijn woorden. Ik zal het voor deze -tweede- maal wederom door de vingers zien, maar tevens zal ik haar op dreigende toon, vergezeld door de Arjen-blik (je weet het: de blik die vrouwen meerdere orgasmes tegelijk bezorgt en volwassen kerels een bruine streep in de onderbroek bezorgt) duidelijk maken dat ook in dit geval drie maal scheepsrecht zal zijn, en ik tegen die tijd zal eisen dat de allernieuwste en duurste NASA-technologie alsnog in mijn gat wordt gepropt teneinde het begin van het einde van Arjen definitief uit te sluiten.
Ik bedoel: als ik ooit al zal doodgaan, hetgeen ik ten zeerste betwijfel aangezien onsterfelijkheid nou eenmaal bij ons in de familie zit, dan toch zeker niet aan het te laat aan de bel trekken bij het bloed kakken.

En nu drink ik mijn laatste glas Cola Light (van de Lidl) op, steek mijn laatste Marlboro Light (van de BP op de Lelylaan) op, doe mijn All-Stars (van Ri en Fé) uit, en zal zoals elke vroege ochtend (sommigen noemen het late avond, maar daar heb ik simpelweg niets mee te maken) mijn bed (Ikea) induiken met mijn katten (dierenwinkel Geugies en meisje met gehandicapt oog) en gaan dromen van de dingen die anderen beleven.

Weest allen gegroet en wellicht tot een volgende keer, maak daar gerust de volgende keer van, als het aan mij ligt.
En dat doet het.

Geen opmerkingen: