Totaal aantal pageviews

dinsdag, november 07, 2006

Rock 'n Roll Chocoladejunkie




Toch zijn er dingen die misschien niet des Arrrr's lijken, maar die ik wel degelijk cool, mooi, grappig, tof en noem maar op vind. Mensen denken soms dat ze iemand kennen, maar zijn dan verbaasd door iets onbenulligs (nee! vind je die schoenen mooi??? )

Zo vind in bijvoorbeeld Christina Aguilera een topwijf, altijd al gevonden en ik vind haar single Ain't no other man echt leuk! Als ik kon dansen, zou ik het doen, iedere keer dat Christientje op de radio was. En ik vind haar ook heel mooi. En dom is ze denk ik ook, maar dat geef niet als je zo mooi kan zingen.
Of die reclame van Nuon, dat je trams ziet zweven boven de dam en dat Ali B. de Nobelprijs heeft gewonnen.....ja, dat vind ik een leuke reclame.
En De staat van verwarring van de VPRO, elke avond laat op Nederland 3 is ook heel leuk, die gasten zijn echt te grappig. Ik vind mensen vooral grappig als ze humor hebben die ikzelf niet had kunnen bedenken, zoals Gummmbah of Hans Teeuwen. Niet om op te scheppen, maar zo'n Lebbis en Jansen of Theo Maassen....ze zijn wel leuk, maar niet per sé leuker dan ikzelf ben samen met die Australiër of Rinaldo of Mausje, dat bedoel ik maar.

Zo vind ik -en dat zal sommige mensen ook verbazen denk ik- die hele Herman Brood-hype maar overdreven. Sure, het was een leuke kerel, een lieve kerel vooral en ik kan dat weten want ik kende hem een beetje. Ik heb hem jaren achterelkaar over de vloer gehad in mijn keuken en dochter Lola speelde met de potten en pannen en wilde geen peterselie-garnering over haar omelet. Ik heb een gesigneerde CD van hem, en een tekening (voor kok, staat erop) van hem gekregen. Een toffe vent, alleszins, maar zijn muziek is maar zo-zo. Van al zijn platen (ja ik heb ze evengoed wel), is Shpritsz de enige die van voor tot achter te pruimen is. En de live versie van Still Believe geeft me kippenvel en I love you like I love myself en Saturday Night en Never be clever zijn wereldnummers, maar meer is het niet. Zijn schilderijen zijn matig, als Karel Appel die wat afraffelde in een dronken bui, meer stelt het niet voor.
Ik had Herman een keer aan de telefoon, en hij vroeg me of zijn hond Iggy toevallig bij ons was. Ik vertelde hem dat ik hem niet had gezien, maar zodra ik hem zag, dat ik zou zeggen dat hij gebeld had. Brood antwoordde met een droog "Fijn, bedankt. Dag." en hing op. Ik weet zeker dat hij op dat moment echt gedacht moet hebben "Mooi. Kok stuurt Iggy zo naar huis, daar heb ik geen omkijken meer naar."
Kortom: een leuke vent, paar aardige nummers, half-leuke tekenaar en "Nederlands enige echte rock 'n roller". Ik denk dat dat meer over Nederland zegt dan over Herman Brood. Toch vind ik het kut dat hij dood is. Maar niet per sé kutter dan dat....pak hem beet.....nee, ik wou André Hazes als voorbeeld geven, maar dat is gelul. André Hazes was helemaal tien keer niks en mocht Herman Brood's schoenen nog niet eens likken wat mij betreft. Laat die hele vergelijking ook maar zitten, gelijk.

Ik heb zin in een chocoladeletter. Ik was vanmiddag even bij Dirkie, en er lag een graaimand met goedkope chocoladeletters en ik heb er een paar in mijn handen gehad, maar ik kon geen A vinden dus heb ik niets meegenomen. Hoe dwangneurotisch kun je godverdomme zijn, zeg! Zesendertig jaar en nog weiger ik een andere chocoladeletter te kopen dan die waarmee mijn voornaam begint. En nu heb ik alweer spijt, want ik zou best een L of een M of een S lusten, als ik heel eerlijk ben. Desnoods een pak Venz hagelslag aan mijn mond zetten, zou me al een stuk op weg helpen. Maar ook dat geluk is me niet gegund, want sinds ik alleenstaand ben weiger ik nog hagelslag te kopen. Het causale verband ontgaat mijzelf evengoed, maar het heeft wel iets je ne sais quoi.

Dag oma.
Ik mis je nog steeds en ik ga je graf binnenkort een keertje opzoeken, als je dat goed vindt. Ik zal een bosje bloemen meenemen omdat ik weet hoe blij je met bloemen was toen je nog aan deze kant leefde. Ik spreek je snel, lieve oma.

Geen opmerkingen: