Totaal aantal pageviews

donderdag, november 09, 2006

Stemmen met één testikel




Wat vind ik die Robert Jensen toch een ongelooflijke eikel.
Sommige mensen vinden hem te grof, of te vaak over de ruggen van anderen grappig.
Dat interesseert me geen reet; het is gewoon een vreselijke niet-grappige lamlul, met zijn stomme lachband, zijn gejatte grapjes, dat vreselijke decor wat David Letterman en Jay Leno ook al hebben en last but not least dat bloedirritante mannetje wat een beetje dom op die bank zit te zitten. Geen idee wat die lul erbij doet, maar ik weet zeker dat hij het IQ nog een beetje omhoogkrikt. En dan zijn gasten. Mijn god. Kelly, het omgebouwde slettengedrocht van Big Brother is een fan van hem, ik denk dat dat alles wel samenvat. Bah. En dan zit zo'n lamzak van eem Mark Rutte van de VVD daar godbetert nog uit te leggen waarom de VVD tegen de hypotheekrenteaftrek is. Mijn fucking god. Mark Rutte op de bank bij Robert Jensen, een doeltreffender beeld van dit kutland kun je je niet voorstellen.

Over verkiezingen gesproken, vorige week kreeg ik mijn godverdomde stembiljet, of hoe heet dat, in de brievenbus. Ongeopend en linea reacta weggeflikkerd. Vroeger (opa spreekt) vond ik mezelf politiek geëngageerd en stemde ik braaf met elke verkiezingsronde, landelijk, regionaal of voor de stadsdelen, mee zoals me dat met de D66-paplepel is ingeslagen. (kwinkslag naar Amsterdam Noord, dit. Doch dit geheel terzijde.) (*knikt naar Noord*) (Hou nou op, Ar).
Het is niet dat ik minder geëngageerd ben, bedenk ik me nu. Ik ben gewoon cynischer en realistischer. Let's face it; wat maakt het in vredesnaam uit wie er de touwtjes in handen hebben, zolang het niet de SP of extreem-rechts is? En ook zonder mijn vierjaarlijkse wandeling naar het stemlokaal gebeurt dat niet, dus ik blijf gewoon binnen. Lekker puh.

En dan dat hele gefuck met die stemcomputers! Bij Toutatis, wat een farce is dat weer. Moeten we last minute 800.000 rode potloden bij Bruynzeel bestellen en de Kliko-koning van Nederland mag de stembussen maken. Wat een trieste symboliek zit daar gelijk in: de stembussen van 2006 zijn afvalcontainers met een brievenbus in de deksel geplakt. Kneuterigheid ten top en veelzeggend. De stembiljetten mogen wat mij betreft gelijk door een vuilinswagen worden opgehaald en direct op de stortplaats gedumpt worden. Democratie, ik veeg mijn reet er ondertussen mee af.

Bij X-Factor deden die twee primaten mee, die Roelf en Marian. "Wij krijgen toevallig wel zangles van iemand die aan het conservatorium heeft gezeten" en dat met van die uitpuilende inteelt-ogen. En die Roelf met zijn kutcamper die het duo godverdomme nog artiesten durft te noemen. Artiesten, mijn reet ja.
Maargoed, ik dwaal af. Die twee figuren met elk een oneven aantal chromosomen (ik durf te wedden dat hun aantal chromosomen niet alleen oneven is, maar om het nog freakier te maken ook nog een priemgetal, ik zweer het je. Die twee figuren dus, die mogen gewoon stemmen. Net als jij en ik. De stem van die trut, die Marian, telt godvergloeiende godverdommese vlammende bloedtering net zo zwaar mee als die van jou en van mij, heb je daar wel eens bij stilgestaan? Ik hoef gelijk niet meer. Geef mijn portie maar aan Vicky. De hoer. Gelukkig zullen deze twee knokkelschrapers, gezien hun incestueuze Christensmoelen wel op het CDA stemmen en niet op die communisten van Jan Marijnissen die acht jaar spaarcentjes gelijk aan de werkloze hippies wil uitdelen offie Sinterklaas zelf is. Laat hem weer worsten gaan inpakken in de Unoxfabriek, die Brabantse koekwaus. (kwinkslag naar Den Bosch ter compensatie van de eerdere *knikt naar Noord*)

Godverdomme, ik merk dat ik weer redelijk onrustig ben in mijn hoofd. Ja, waar anders? In mijn elleboog soms? Hoewel, dat zou natuurlijk best kunnen, als je bijvoorbeeld spastisch bent. Spastisch en elastisch. Nieuwe Dreft, ontzettend ontvettend. Veel mensen denken trouwens dat priemgetallen per definitie oneven zijn, omdat je het anders door twee kunt delen. Echter, de definitie van een priemgetal is dat het alleen deelbaar is door zichzelf en door 1. Derhalve is (zoek maar op) 2 ook een priemgetal en daarmee het enige even priemgetal wat er is. Weinig mensen weten dat.

Ik vind dat je, voordat je mag stemmen, een soort test zou moeten doen.
Denk je dat je kan zingen? Noem de eerste tien priemgetallen zonder stotteren. Van welke Griekse woorden komt Democratie? In welk land was Hitler geboren en hoe heette de hond van Eva Braun? (Die laatste als bonus. Het antwoord is Blondie, bij de weg.) Wie was de eerste man op de maan en welke verspreking maakte hij?
Nee, niet Lance Armstrong. Niel. Niel Armstrong, de astronaut met maar één testikel.
Het is evengoed wat, eerst op de maan huppelen en jaren later zesmaal de Tour de France winnen en dat alles met maar één testikel. Alleen zulke helden mogen stemmen van mij.

Helaas heb ik het niet voor het zeggen in dit land. Als ik de baas was van Nederland...dan.....daarover meer in een volgend blog, ik beloof het jullie, op voorwaarde dat je braaf je bordje leegeet en rustig bent als ik slaap.

Geen opmerkingen: