Totaal aantal pageviews

maandag, januari 22, 2007

Geen gevoel voor tumor



Mijn hemel.
Ik weet dat ik mijn blogs vaker begin met deze kreet, maar hij vat dan ook mijn gemoedstoestand van een gemiddelde dag samen.
Er gaat al jaren een mail over het internet rond, over een ziek meisje. Nou kan elke half-wakkere aap wel bedenken dat dat hele verhaal bullshit is, maar nu is er Hyves. Op Hyves zit elke idioot die verder niets snapt, weet of kan, of ook maar enige kennis heeft van het achterliggende platform wat internet heeft. Dat geeft ook helemaal niets; Hyves is namelijk best leuk. Ik hyve zelf , dus dan moet het wel super hip zijn. Maargoed, ter zake.
Deze stokoude bullshit-mail werd me vandaag vijf keer om mijn oren geflikkerd, via evenzovele bulklijsten. Het is een mail die je namelijk moet doorsturen, want zielig.

Even een paar tranentrekkende hoogtepunten:

Ik ben een jonge papa van 29 jaar. Mijn vrouw en ik hebben samen een schitterend leven gehad. We hebben een kind. Haar naam is Rachel en ze is 10 jaar. Onlangs heeft de dokter een hersenkanker in haar kleine lichaam gedetecteerd. Er is slechts 1 manier om haar te redden: een operatie. Spijtig genoeg hebben we niet voldoende geld om dit te betalen, AOL en DNET steunen ons.
Elke persoon die deze e-mail opent en hem naar tenminste 3 personen doorstuurt, schenkt ons 32 eurocent.
Ik weet dat je dit zeker naar 5-6 personen kan sturen. Een kleine inspanning... En ben je te egoïstisch om 10-15 minuten van je tijd te spenderen om dit bericht naar enkele personen door te sturen, wel dan ben je een zieke geest.


Dit is wel zo'n beetje waar het om gaat; de rest is vulmiddel om nog zieliger te zijn.

In plaats van je op een normale, rustige manier af te vragen wat hier van waar is, of even wat research te doen (copy/paste een willekeurige regel op Google en je weet al genoeg), stuurt elke halvegare trut dit klakkeloos door naar honderen vage (want virtuele) kennissen. Goeie daad weer verricht.

Toch....toch zou ik godverdome Ar niet zijn als ik me niet een paar dingen zou afvragen of op te merken heb. Gaan we. Let op en leer.

Allereerst: Waarom de FUCK zou je godvergloeiende god-god-godverDOMME hulp van een ISP nodig hebben als AOL, om je dochter d'r tumor te laten verwijderen? Alleen dat zou toch al het roestige kwartje in je stoffige brein moeten laten vallen, stelletje idioten???
Weet je....als ikzelf een hersentumor zou hebben he....weet je wat ik dan doe? Dan word ik geopereerd. Punt. Ik. Ben. Namelijk. Verzekerd. Verplicht. Bij. Wet. Ik. Word. Geopereerd. Heb niemand nodig. Geen cent kost het me. Niets. Echt geen cent, letterlijk. Of ik een tumor heb, of tien jaar lang niets, mijn premie blijft gelijk. Dat heet ziekenfonds. Mijn hemel, ik zei het al.

Dan nog. Stel he. Stel. Stel dat om de een of andere reden, deze aso's (want je bent een aso van de grootste orde als je je minderjarige kind niet hebt verzekerd) hebben geen cent te makken en het kind gaat dood zonder hulp van ons. Kan. Of nee, het kan niet, maar stel dus. Dan nog. AOL betaalt een bedrag voor elke mail die is doorgestuurd. Nou weet ik niet veel (eigenlijk weet ik wel veel, dit is sarcasme. Niet te verwarren met cynisme), maar één ding weet ik zeker: als ik een mail naar 500 mensen stuur, 500 willekeurige mensen, kan AOL met geen mogelijkheid weten dat ik die mail naar die 500 mensen heb gestuurd!!! Sjesus, denk toch eens na, mensen! Nee, er is één uitzondering. Als één van die mensen toevallig een AOL-klant is. Ik ken honderden mensen. Echt honderden. Geen een is AOL-klant. En dan nog, zou dat illegaal zijn, want je mag als provider helemaal geen inzage hebben in de inhoud van de gestuurde of ontvangen mail. Dus AOL zou dan moeten filteren op headerinformatie, of nog erger: op de inhoud. Mag niet, en is trouwens zo arbeidsintensief (arbeid is hier ook even machinale arbeid), dat het domweg goedkoper zou zijn als AOL zou zeggen: weet je wat, wij betalen die operatie en verder hou je je bek.

Maar nee, wij idioten lezen een zielige mail, en sturen hem blind door naar iedereen die we terugvinden in ons adresboek.

Maar het meest irritante vind ik iets heel anders.
Ook al zou al het bovenstaande wat ik zojuist heb getypt, onwaar zijn. Al zou het hele verhaal van A tot Z kloppen en gaat dat kind dood zonder voldoende bijeengebedeld geld.
Lees die laatste regels dan. Mijn fucking hemel. Dus papa maakt mij, jou, ons, de hele wereld, al bij voorbaat uit voor egoist en zieke geest, mochten we onverhoopt niet meedoen met deze onzin? Tief toch godverdomme een kankerend op zeg, ik hoop dat je kind heel snel doodgaat. Met zulke kutouders. Niet verzekerd en de rest van de wereld uitmaken voor zieke geest omdat wij niet meteen in de houding springen voor hem?

OPbokken. OPzouten. MOven!

Maargoed, die hele irritatie is, zoals gezegd, totaal academisch. Het is bullshit, gelul, een hoax, een leugen en verspilling van ieders tijd en zorgt er voor dat tientallen mailservers het tering-druk krijgen.

Bah. De volgende die me deze kutmail stuurt, wens ik een hersentumor toe.

Geen opmerkingen: