Totaal aantal pageviews

vrijdag, januari 12, 2007

Dingen en andere dingen

Shake your money maker.
De kont van een Okapi is eigenlijk van een zebra.
Okapi's luisteren niet naar Tupac. Echt niet.
Dit is een subliminale boodschap voor één persoon. Hoi daar!
Verder is een piña collada 's winters achter je pc niet half zo lekker als een in de zomer op een terrasje met een leuk meisje. De paarse Les Paul van Jimmy Page is mooi.
Thank You van Led Zeppelin, en dan specifiek de versie op The BBC Sessions is van een angstaanjagende schoonheid waarvan ik minstens de helft van de keren tranen in mijn ogen krijg. Letterlijk. Ik houd niet van figuurlijke tranen, die dienen nergens toe. Het liedje doet me denken aan geluk. Geluk geeft me soms van die lichte tranen achter in mijn ogen, zo dat ze net niet zichtbaar zijn voor anderen, maar je ze wel voelt.

Van de week zag ik aan het andere einde van de flat, aan de voorkant, een kussentje liggen. Ik dacht nog: Hé, zulke kussentjes heb ik ook op mijn balkonstoelen!
Boven aangekomen, zag ik een van mijn kussentjes miste. Toevallig he?
Ik was te lui en te principieel om alsnog naar beneden af te dalen en te grijpen wat van mij is. Om welk principe het ging, ben ik inmiddels alweer vergeten.

It's not easy being green.

Little drops of rain whisper of the pain, tears of love lost in the days gone by.
My love is strong, with you there is no wrong,
together we shall go until we die. My, my, my,
inspiration is what you are to me, inspiration, look... see.

Een hijsbak is een lift in het Zuidafrikaans.
Ik kan niet goed tegen mensen die me tegenspreken als ik gelijk heb.
Ook kan ik niet goed tegen mensen die me tegenspreken als ik achteraf geen gelijk blijk te hebben.
Ik heb een bloedblaar op mijn linker ringvinger.
Dichter bij een trouwring ben ik nog nooit geweest.
Ik weet nooit zo goed wat ik moet doen als ik dat voor een ander weet.
Flensjes met Emmentalerkaas zijn best te pruimen.
Pruimen met Emmentalerkaas zijn niet te vreten.
Stradivarius was bijna net zo'n slechte schilder als Rembrandt violen kon bouwen.
Het Schaep met de vijf pooten is geschreven door de schoonvader van Freek de Jonge, en ik betwijfel of iedereen dat wel weet.
Vroeger had je een radioprogramma wat Dubbelisjes heette, toen een Twix nog een Raider heette, was dat. Een CD was een plaat en ik had nog een bril.
Jongens die hun meissie slaan, moeten uit mijn buurt blijven.
Verder is het koud en waait het en weet ik niets en stop ik. Dag.

Geen opmerkingen: