Totaal aantal pageviews

zondag, januari 14, 2007




Terwijl ik daarstraks stond te douchen, vroeg ik me ineens af (nog even terugkomend op de samenvatting van tweeduizendzes): Hoe kan ze nou zeggen dat ik haar maatje ben, terwijl ze me godverdomme nooit een keertje heeft gepast?

Hier, ook zoiets waar ik echt dagenlang vraagtekens van boven mijn hoofd heb zweven.
Lees je even mee?

AMSTERDAM - Een 44-jarige man heeft vrijdagmiddag twee medewerkers van Bureau Jeugdzorg (BJZ) in Amsterdam bedreigd, omdat onlangs een van zijn kinderen uit huis was geplaatst. Dat liet Bureau Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam weten.
De man heeft al eerder jeugdzorgmedewerkers bedreigd en een van hen met een mes aangevallen, aldus jeugdzorg Amsterdam.

De man was zo boos dat hij vrijdagmiddag op de A10 zijn eigen auto verliet om op de motorkap van de auto te springen waarin de medewerkers van BJZ zaten. Hij reed zo zeker 5 kilometer lang mee. De politie heeft de man aangehouden.


Daar waar waarschijnlijk de meeste mensen zich afvragen wat de achtergrond van 's mans woede is, hou ik me met hele andere dingen bezig.
Ikzelf irriteer me al mateloos als er een blaadje op mijn voorruit zit. Of een klodder vogelstront op mijn motorkap. Ik stop dan echt desnoods bij de eerste de beste benzinepomp om dat stukje afleiding weg te vegen uit mijn gezichtsveld. Rij ik door een plas en heb ik rechtsonder op mijn voorruit (nou niet bepaald het meest essentiele stukje van je blik op de wereld), dan doe ik even mijn ruitenwisser aan. Evenwicht en symmetrie zijn mijn beste vrienden op de weg.
Samen met totale minachting voor de rest van de wereld.
Ik bedoel dus: mijn god! Ik zou me kapot ergeren met een kerel op mijn motorkap! Respect voor de bestuurder, hoor. Vijf kilometers over de A10 rijden met een heel mens op je motorkap en toch niet bijkans in een psychose raken van onbevredigde dwangneurose, je moet het godverdomme maar kunnen.

Dan nog zoiets. Vlak voor de Coentunnel (dit gebeurde dus gewoon letterlijk achter mijn rug terwijl ik zat te werken he.....niets gemerkt...) werd de auto klemgereden en de man aangehouden. Iemand zal dus wel de politie hebben gebeld.

WIE, godver!!! WIEHEEEEEEE DANNNNN!!!!!!!!!

De bestuurder?
"Hallo, met meneer Jansen. Ja, hallo, ik heb een meneer op mijn motorkap en die wil er niet af. Kunt u even een auto sturen alstublieft? Ja, ik rijd nu bij de.....Truus, waar zitten we nu? Oh, mijn collega zegt dat we bij de Henk Sneevlietweg rijden...wat zegt u....?....ja tachtig mag je hier...ja....ja ok.....ja de Coentunnel....ok, zien we jullie daar...ja...ja ik doe voorzichtig...dag.."

Of de man zelf?
"Ja stuur godverdomme eens iemand LANGS ja!!! Ik lig op een motorkap van een auto. Ja. Ja, ik geloof de Henk Sneevlietweg...wat zegt u, ik kan u niet zo goed verstaan door de wind!!!!! Nee, ze willen niet stoppen!!!!"

Mijn god....en dan nog.....ik bedoel.....iemand op mijn motorkap zou ik ook niet moeten hoor, laten we daar gewoon eerlijk over zijn. Misschien zou ik uit woede in een korte rode waas ook wel een stukje doorrijden. Even laten schrikken. Maar hallo.....vijf kilometer? Op de snelweg nog wel. Dat gaat volgens mij snel vervelen hoor, ik denk dat ik er bij afslag Osdorp mee gestopt zou zijn.

Ik vraag me trouwens af....is het op zich verboden om op iemands motorkap mee te liften?
En hoe hou je je vast? Echt waar, de hele achtergrond van het familiedrama wat hier ongetwijfeld aan voorafging kan me gestolen worden. I don't care. Maar ik heb niets dan vragen over deze rit. Het zal een eeuwigdurend mysterie zijn.

Geen opmerkingen: