Totaal aantal pageviews

maandag, december 27, 2004

Boeddha is een goudvis




AMSTERDAM - Filmmaker Theo van Gogh moest niet dood omdat hij de film Submission had gemaakt of omdat hij moslims geitenneukers had genoemd, maar omdat hij Allah een varken had genoemd. Dat zeggen vrouwen die nauw betrokken zijn bij de Hofstadgroep maandag in Trouw.

De Syriër die door de inlichtingendienst AIVD wordt gezien als de inspirator van de vermoedelijke terreurcel heeft Nederland volgens deze vrouwen al twee maanden voor de moord op Van Gogh verlaten. De 43-jarige Syriër gebruikt verschillende schuilnamen, maar wordt in Nederland meestal aangeduid als Abu Khaled of Redouan al Issa. Hij wordt internationaal gezocht. Een ander lid van de groep die nog gezocht wordt verblijft volgens de vrouwen buiten Europa, waarschijnlijk in Marokko.

De vrouwen hebben samen met de mannen van de Hofstadgroep lessen gevolgd bij Abu Khaled. Zij geloven dat de wetten van Allah staan boven die van de Nederlandse staat, boven de wereldse rechtspraak en boven de democratie. "Islam en democratie zijn elkaars tegenpolen", zegt een van de vrouwen. Ze noemt als voorbeeld Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb, die tevens moslim is. "Dat kan niet samengaan."


Verder commentaar overbodig.
Het zijn idioten.
Durf ik nu niet meer te zeggen wat ik wil? Ik zit al twee minuten te twijfelen. Belachelijk. Ik zeg wat ik wil. Allah is een varken. God is een hond. Boeddha is een goudvis.

Tot de volgende Blog. Als ik dan nog leef.


Geen opmerkingen: