Totaal aantal pageviews

dinsdag, december 28, 2004

Ik droom van een palindroom....




TOKYO - De videobeelden van de onthoofding van de 24-jarige Japanner Shosei Koda zijn tijdens een rockconcert in Japan getoond op een groot scherm. Dit heeft het Japanse persbureau Kyodo dinsdag gemeld.

De rugzaktoerist werd in Irak ontvoerd en in oktober onthoofd. De moordenaars plaatsten de beelden op internet. Het concert werd bezocht door circa 5000 mensen, voornamelijk tieners en twintigers.

De sponsors van het concert waren van tevoren niet van de actie op de hoogte en hebben excuses aangeboden aan de nabestaanden.


Apart. Ik vraag me af wat de motivatie was om dit te doen...ik geef toe dat ik zelf soms versteld sta van mijn eigen zieke geest, grove humor en bizarre fantasieën. Maar eerlijk waar, dit snap ik niet.

Wat ik ook niet snap, is dat er ten gevolge van de tsunami in Azië honderden doden zijn gevallen in Somalië. Dat die golf (die je volgens de experts geen vloedgolf mag noemen omdat het niets met vloed te maken heeft) dat land bereikt, ok, dat snap ik.
Maar kom op! Die gasten waren vierentwintig uur vantevoren gewaarschuwd voor de golf! Een etmaal! Je hebt een volle dag de tijd om je uit de voeten te maken. Toch zijn er honderden doden. Snap ik niet. Tsunami onderweg? Get the fuck out. Moven. Raus. Go go go.

Wat anders. Anagrammmen. Vind ik leuk. Net als palindromen.

Madam, I'm Adam. I'm a Palindrome.
Nelli plaatst op 'n parterretrap 'n pot staalpillen.

Clint Eastwood: Old West Action
Elvis: Lives
The Morse Code: Here Come Dots
Slot Machines: Cash Lost in'em
Mother-in-law: Woman Hitler
Snooze Alarms: Alas! No More Z's
Jennifer Aniston : fine in torn jeans
Princess Diana : end is a car spin
President Clinton of the USA: To Copulate he finds interns
A stick of chewing gum: Thing of magic we suck
Hello Kitty : Kill The Toy
Neil Armstrong-That's one small step for a man, one giant leap for mankind : An "Eagle" lands on Earth's moon, making a first small permanent footprint.

Tot de volgende blog!




Geen opmerkingen: