Totaal aantal pageviews

woensdag, januari 04, 2006

Buitenlanders




Er zijn echt mensen die me half-half kennen, die denken dat ik iets zou hebben tegen allochtonen, religieuzen of anderszins andere mensen dan ikzelf.
Iedereen die me ietsje beter kent, weet dat dat ongelooflijke onzin is.
Mijn beste vrienden op de middelbare school rond mijn HAVO-examen waren bijvoorbeeld een Turk en een joodse homo. Oh en een stel wijven natuurlijk.

De meeste van mijn uitspraken hieromtrent zijn natuurlijk maar een beetje geschop en geduw naar iedereen die koste wat kost politiek correct wil zijn. Ik denk dat juist in deze tijden, het bittere noodzaak is om elkaar net als vroeger een beetje te stangen met elkaars afkomst, geaardheid, geloof, uiterlijk of ander gebrek. Zie je, alleen de vorige zin al is hier een voorbeeld van.

Een ander voorbeeld is mijn favoriete allochtoon: JW.
J. komt niet uit Nederland. Hij komt zelfs niet uit Europa.
Hij komt van een eiland wat ooit door een Britse ontdekkingsreiziger is ontdekt en waar iedereen tot op de dag van vandaag raar praat en waar ze een nogal eh...aparte cultuur hebben. Ze leven daar afgezonderd van de rest van de wereld en hebben rare inheemse diersoorten die je nergens anders aantreft.
Ik heb het uiteraard over Australiƫ.

Deze Australische klootzak is een figuur zoals je ze maar zelden treft: half weirdo (ik bedoel: bijna 2 meter hoog, kale kop, piercings en een sikje), half nerd en een deel teddybeer. En een gevoel voor humor waarin ik mezelf herken: eeuwig jong, zeg maar gerust op het kindse af.
Dit manneke -je zou hem eens Nederlands moeten horen praten! Als ik een vrouw was, dan zou ik spontaan smoorverliefd op hem worden!- is sinds kort ook gestart met zijn eigen weblog.
Samen liggen we meerdere keren per dag in een puberwijven-giechel-lachstuip en ik weet zeker dat de helft van onze afdeling zich mateloos aan dat gegeit irriteert, wat het alleen nog maar leuker maakt. Ik bedoel: hihihihihihihi!!!

Er staat nog niet veel op en het is in het Engels (met een Australisch accent uiteraard), maar zijn stijl is grappig en luchtig. En hij geeft mij zo nu en dan een tube Vegemite. Hmmmmmmm......Vegemite......

Ik vind Jason lief.
Denk je dat hij mijn vriendje wil worden?

Geen opmerkingen: