Totaal aantal pageviews

vrijdag, januari 27, 2006

Vuil en vunzig




Iedereen in dit land begrijpt dat de politiek moet veranderen.
Niet alleen inhoudelijk, maar ook procedureel en het moet voor de burgers weer interessant worden. Om het interessant te maken, moet je de burger meer betrekken bij de maatschappij en meer het gevoel geven dat zijn of haar stem ertoe doet.
Elke mongool kan dat bedenken, en zelfs de grootste mongolen van dit land, de regering, snapt dat.

Vandaar dat er sinds dit kabinet een Minister van Bestuurlijke Vernieuwing is.
Ik weet niet veel van politiek, maar met mijn lekenogen lijkt het mij dat deze minister er is om....wel, om het bestuur te doen vernieuwen. En dat is, zoals ik al aangaf, hard nodig.

Vanuit die positie, zal juist deze minister die verantwoordelijk is voor het vernieuwende aspect, het nodige constateren wat niet juist is. Althans, dat mogen we hopen, want anders is het een overbodige post, nietwaar?
Vooruit, deze minister, Pechthold -een van de weinigen in Den Haag die ik sowieso een sympathieke smoel vind hebben- benoemde laatst in de Opzij wat hij vond dat er niet goed was in Den Haag. Mij lijkt dat prima. Juist hij mag en moet zeggen wat er loos is.
Maar nee, het hypocriete Christelijk-liberale kutclubje van kontkruipers met hun gezamenlijke boterberg op het collectieve hoofd roepen Pechthold ter verantwoording.
Foei! Foei, foei, foei!!!! En nu af! Ben je helemaal belazerd? Een beetje lopen roepen dat er dingen vuil en vunzig zijn in Den Haag!!!! Hop, onder het vloerkleed, die kritiek en we gaan snel verder met het land naar de kloten helpen.

Ik schaam me, wederom, kapot dat ik in dit land geboren ben. Je zou toch godverdomme de haren uit je kop willen trekken op deze manier?
Nog zoiets: Eerder vertelde ik al eens over de gezellige buurt waarin ik woon: autoruiten worden ingeslagen terwijl de politie om de hoek zit te Chinezen, oudere mensen en vrouwen durven amper over straat en de wijk wordt geregeerd door kutmarokkanen die doen wat ze willen. De politie bellen heeft nooit (nee echt, nooit) zin in deze buurt, en de wijkagent is een softe homo die op moet rotten.

Gisteren lag er een acceptgiro van het CJIB in de bus.
Mijn vriendin had te hard gereden op de A58 ter hoogte van Kruiningen.
Tuurlijk; regels zijn regels en te hard rijden is niet slim.
Alleen....124 kilometer waar je 120 mag?
Dat is 3% te hard. Drie procent.
In perspectief is dat dus hetzelfde wanneer je binnen de bebouwde kom 51,5 rijdt in plaats van 50. Drie procent is niks, zeker niet wanneer honderd procent van je buurt en je stad naar de kloten gaat, en 90% van de agenten te schijterig is om hun poten uit hun mouwen te steken en 95% van de Haagse politici vuile, vunzige graaiers zijn.
Drie procent te hard. Daar durven ze je voor aan te pakken in ons land. Als ze zelf maar binnen kunnen blijven terwijl de stad in brand staat.
Bah.

Geen opmerkingen: