Totaal aantal pageviews

dinsdag, mei 30, 2006

Over the edge




Echt, ik zeg het nog maar eens een keertje: De DVD van U2's vorige tour, Live at Slane Castle misschien wel de beste live-registratie die er is.
Dat begin! Hoe de menigte staat te hossen! De geluidskwaliteit!
Dan hoe Bono hun gouwe ouwe Out of Control aankondigt..."We want to thank Philip Lynott for letting us open the show, we're a band from the north side of Dublin, we're called U2!" Mijn god, terwijl ik dit zit te typen en het keihard over mijn 5.1 opstaat, zit ik alsnog kippenvel te krijgen.

Got some big ideas, I'm out of control.

Weten jullie wel dat ik al in 1984 zat mee te hossen met Under a Blood Red Sky, die mijn zus toen van mijn vader had gekregen, vers meegenomen uit Londen?
Ik droeg toen All-Stars en luisterde U2.
Het is nu godverdomme zowat een kwart eeuw later en wat zit ik te doen op deze dinsdagavond? Yep. U2 te luisteren met All-Stars aan mijn poten.
Ben ik dan niets veranderd? Echt wel. Twee keer zo zwaar, twee keer zo arrogant en twee keer zo oud. Wat zeg ik? Twee keer zou oud? Twee en een half keer zou oud! Mi Gado.

I'm out of control.

The Edge is een van de coolste muzikanten die er zijn. Mutsje, goatee, Stratocaster in zijn poten en spelen maar. Spelen zoals niemand hem dat kan nadoen, met zijn specifieke geluid met twee delays waarvan de PA's op een zodanige afstand vanelkaar zijn geplaatst dat er een seconde tijdsverschil tussen zit. Yep. Veel over gelezen, nooit kunnen nabootsen. Waarom zou je ook.

Your eyes make a circle, I see you when I go in there

Gaat die band nooit vervelen? Ik denk het niet. Neuh....
Heb ik verder nog iets te melden dan? Neuh....Ik denk het niet. Ik ben nog steeds fucking moe. Er is een politieke partij opgericht die pedofilie maatschappelijk bespreekbaar wil maken. Ik stel voor dat we het kapotschieten van geesteszieke kutmongolen die hun tyfuspoten niet van onschuldige kinderen kunnen houden ook maar maatschappelijk bespreekbaar maken.
Ik heb het al eens vaker gezegd: als ik kinderen heb.....degene die ook maar een poot naar ze uitsteekt op sexueel gebied, zolang ze daar nog niet aan toe zijn, die zal de rest van zijn leven door een rietje moeten vreten. Niet dat dat zijn grootste zorg zal zijn, want die zal bestaan uit het zich met zijn kin voortbewegen van zijn gemotoriseerde rolstoel, en het zich afvragen wie vandaag nou weer zijn stomazak goed zal moeten vastkoppelen aan datgene wat er van zijn dikke darm over is gebleven nadat ik me met een machete heb uitgeleefd op zijn miezerige kutlijf.

Godverdomme, ik zit me bij voorbaat en preventief al driftig te maken over iets wat waarschijnlijk niet eens zal plaatsvinden. Is dat de story of my life? Ja, dat is wel degelijk de story of my life. Je mag een druppel Mediterraan bloed geenszins onderschatten, ook al is die in de loop van de evolutie gemengd met Pools, Duits, Nederlands en Zweeds bloed. Ik bedoel....wat bedoel ik in vredesnaam eigenlijk...ik weet het zelf niet meer, behalve dat ik volgens mij iets moet minderen met koffie in de avonduren.
Komend weekend is het Pinksteren. Geen idee wat dat is, dat mag duidelijk zijn.
Allicht iets met het kindeke Jezus en zijn geschiedenis of zoiets. Dat die hele Jezus mijn kloten maar eens komt kussen en voor de rest zijn arrogante smoel eens houdt, zeg dat ik het nog maar eens gezegd heb.

En nu stop ik want ik weet niets meer.
Dag.

Geen opmerkingen: