Totaal aantal pageviews

vrijdag, december 29, 2006

Beren




Zo.
Dat was 2006.
't Zit er zowat op en als ik de balans op zou moeten maken, is het -zeker na een valse start- alleszins meegevallen. Meer wil ik er niet over zeggen. Of dat wil ik wel, maar dat ga ik gewoon niet doen. Punt.
Hop on my choo-choo, I'll be an engine driver in a bunny suit.
Is vingerverf niet gewoon nagellak?
Zouden Frenk en Viv expres zoveel verharen om te laten zien dat zij er ook nog zijn?
Zal ik mijn baard laten staan?
Zal ik mijn neusharen laten groeien?
Zal ik mijn hoofd kaalscheren en mijn armen vol laten zetten met tattoos?
Zal ik een neusring nemen van titanium en een schotel door mijn onderlip slaan?
Als een Surma-negerin trouwt met een Griekse traditionalist, slaat ze na het eten dan haar schotel kapot?
Zou ik, nu ik in één keer twaalfhonderd Euro aan rekeningen heb betaald, een cadeautje krijgen van de Postbank? (Het waren geeneens achterstallige betalingen, nee, gewoon de decembermaand. Mijn god wat een bedragen vliegen er van mijn saldo af tegenwoordig. Je zou er chagrijnig van raken, als je niet van nature een optimist bent zoals ik.)
Denk je dat ik morgen weer vergeet peper te kopen, net als de vorige dozijn keren dat ik in de Appie of de Turkie Dirkie was? Ik denk het wel.
Maak dan een boodschappenbriefje, hoor ik je denken. Nee, dat doe ik niet. Ik vergeet boodschappenbriefjes altijd mee te nemen en ik haat het als je met twee volle tassen terugkomt, en dan alsnog je briefje op je bureau terugvindt en tot de conclusie moet komen dat je een of twee dingen bent vergeten mee te nemen. Liever word ik daar gewoon niet aan herinnerd. Boodschappenbriefjes lachen je in je gezicht uit als je doorregend en koud binnenkomt. Ha ha, sukkel....koffiemelk vergeten he? Tsja...had je me maar moeten meenemen. Nee, daar begin ik niet aan.

Ga ik nog iets zinnigs te vertellen hebben in dit (deze?) blog? Ik denk het niet, ik zou niet weten waarom. Zin vind ik zo'n onzin tegenwoordig. Ik vind dat er veel te veel zinnige dingen worden gedaan en gezegd, en ik weiger mee te lopen met de massa. Tenzij het gaat om het autowassen op zaterdag en het voetbal kijken en Chinees halen op zondag, het kijken naar Idols en X-Factor, het naar het Amsterdamse Bos gaan in de zomer, het meezingen van Toppertje, het haten van, maar stiekum bewondering hebben voor Rita Verdonk, het geilen op Daphne Bunskoek en het meezingen met Sky Radio in de auto, weiger ik mee te lopen met anderen. Of het zou moeten zijn: De Lama's leuk vinden, het zeggen "blij dat die dagen weer voorbij zijn" vanaf aanstaande maandag, het schrijven van blogjes, het niet wakker worden zonder caffeïne en het uren per dag doorbrengen achter een beeldscherm. Voor de rest houd ik me verre van doen wat anderen doen. Tenzij....nee, niets.

Wist je dat bonobo-apen als enige diersoort naast de mens, sex hebben anders dan puur voor de voortplanting? Ik bedoel: die beesten neuken gewoon omdat ze het leuk vinden, verder niets. Dat doen alleen mensen en bonobo-apen. Ik bedoel maar. Persoonlijk vind ik dat dat meer over die apen zegt dan over ons, maar dat is mijn mening. Wat ik daarmee bedoel, weet ik zelf ook niet.
Ook kun je over beren zeggen wat je wil, maar het is gewoon een feit dat veel beren vaak broodjes smeren. Ik bedoel er verder niets mee hoor....moeten ze zelf lekker weten, maar het lijkt tegenwoordig wel of je dat soort dingen niet meer hardop mag zeggen of zo. Niets mis met het smeren van broodjes, begrijp me goed. Zelf zou ik het niet zo snel doen, maar hé....als die beren daar lol in hebben: laat ze lekker hun ding doen. Als ik er maar geen last van heb, dat bedoel ik. Ik ben best tolerant, sterker, sommige van mijn beste vrienden zijn zelf beer, maar als ze maar niet verwachten dat ik nu ook ineens broodjes ga smeren. Nou hup, Ar...je windt je weer eens vreselijk op. Is ook niet zo gek natuurlijk als je je eigen buurtje naar de kloten ziet gaan omdat je onderdehand meer beren ziet dan bonobo-apen en mensen, en dat je op elke straathoek wordt aangesproken: Hé psssst! Broodje smeren? Flikker toch op zeg!

Geen opmerkingen: