Totaal aantal pageviews

woensdag, december 06, 2006

Jaaaaajajjaa rustiggggggggg

Fuckerdefuck. Geen plaatjes meer.
Technische euhmmm storing. Wordt aan gewerkt. Excuses voor het ongemak.
Ik weet tenminste wat er loos is en iemand anders is er mee bezig, waarschijnlijk zonder dattie het weet. Maarrehh...thanks, Bart. 't Is voor mij dat Maus zo zit te zeuren. Ik heb vertrouwen in je.

Nee, dan het NUON.
Ik lig al enkele maanden in een soort van clinch met deze toko. Tuurlijk gaat er wel eens iets fout. Miljoenen klanten, maandelijkse betalingen, achterstanden, software, hardware, er gaat gewoon wel eens iets fout. Niet over zeuren, ook niet als het jou als klant overkomt.
Tenzij het Kafkaeske vormen gaat aannemen.
Dan schrijf je er een blog over.
Het hele verhaal hier uitleggen is te ingewikkeld en te saai, maar in een paar regels komt het erop neer dat het NUON bij hoog en bij laag beweert dat ik hun nog een kleine honderd Euro verschuldigd ben, maar de realiteit is dat ik al sinds mei 2006 een maand voor lig met betalingen, en ik dus godverdomme eigenlijk tachtig Euro teveel heb betaald! Uiteraard is er nu ook een incassobureau ingeschakeld, maar die negeer ik wijselijk.

Het is namelijk zo simpel allemaal. Tel op wat ik sinds januari heb overgemaakt tot nu toe. Tel vervolgens elf keer mijn maandbedrag op. Kijk naar de verschillen. Concludeer dat ik genoeg heb betaald en meer. Het wicht wat ik maandag aan de telefoon had, vertelde me dat één termijn is verrekend met "nog openstaande administratie- en incassokosten". Interessant, als je alles al vijftien jaar precies op tijd overmaakt. Haar verhaal veranderde ook met iedere lezing, en op een gegeven moment vertelde ze me zelfs het volgende idiote verhaal (let op he....komtie....) "op 27 augustus is er ook een aanmaning geweest over de maand augustus, die had betaald moeten zijn uiterlijk op 11 september, dus dat is ook weer 15 euro extra..."

Ho. Hold your fucking horses. Wat? WAT zeg je?
"Oh nee, ik vergis me" probeerde ze nog.
Sja, dat probeer ik jullie al sinds september duidelijk te maken, stel idioten dat jullie zijn. Het gesprek duurde bijna een vol uur. We zijn geen reet opgeschoten. Ik heb hun al lang alle bewijzen, kopieën van dagafschriften en een volledig betalingsoverzicht toegezonden. Rekenen. Kleuterklas-niveau. Optellen en aftrekken. Nog snappen ze het niet.

Ik vroeg het wicht naar de naam van haar leidinggevende.
Die gaf ze me niet.
Op de vraag waarom ze die niet gaf, antwoordde ze "Omdat ik dat persoonlijk niet zo nodig vind, meneer."
Mijn bek viel nog verder open dan hij al stond. Niet nodig meneer?
Ik beet terug "Kindje, wat jij persoonlijk vindt is totaal niet relevant, want je bent aan het werk"
Na een tijdje in de wacht, mompelde ze met tegenzin de naam van haar manager.
Wat een ballentent. Al drie maanden gezeik. Om niks. Echt, om niks. Maar ik kan elk moment worden afgesloten volgens de papieren en een dezer dagen staat er een mannetje van Intrum Justitia voor de deur. Die persoon zal -ik ken die tent- even met mij meekijken in mijn papieren en hoofdschuddend en onverrichter zaken weer heengaan, daar maak ik me geen zorgen over.

Maar hoe maak je aan een club idioten duidelijk dat als je in november al twaalf termijnen hebt betaald, dat geen achterstand maar een voorsprong is? Ik weet het echt niet! Ik ben echt met stomheid geslagen. Ik heb veel meegemaakt met dit soort tenten, heel soms hoor ik zelfs dit soort verhalen over mijn eigen tent en schaam ik me plaatsvervangend, maar nu overkomt het mij godverdomme.

Aan de andere kant is dat misschien wel goed.
Laat iedereen die bij een groot bedrijf met honderdduizenden klanten werkt heel af en toe maar eens ervaren hoe het is om met zulke mongolen te maken te hebben. Des te zorgvuldiger ga je met je eigen werk om.

Daarom ook dat ik gistermiddag met een hoge pief van onze eigen toko gezellig gebak heb zitten eten. Ik kan me verplaatsen in anderen.
Alleen niet in volslagen mongolen.
Dood aan NUON.
En de Rabobank
En de mussenkiller
En de firma Swier uit IJmuiden

Viva la revolucion!!!!!!

Geen opmerkingen: