Totaal aantal pageviews

zaterdag, december 30, 2006

Vuurpijl




Waarom klinkt niet alleen de muziek van Meredith Brooks' stop als Sheryl Crow, maar waarom lijkt ook haar stem alsof zij het zingt?
Dat heeft zo'n meid toch niet nodig.
Als ik later groot ben, wil ik een beetje trouwen met Meredith. Ik vind haar leuk. Maar om de een of andere reden belt ze me nooit.

Vandaag dacht ik trouwens echt dat ik er met geen mogelijkheid klootzakkeriger uit kon zien. Stoppels van meer dan een week oud, dus eigenlijk mogen ze niet eens meer stoppels heten, maar neigt het meer naar baard, hoewel ik baarden associeer met vieze mannen, linzensoep en groene truien. De mijne is evenwel gestyleerd in de vorm van....de vorm van....zeg maar een klootzakken-goatee die doorloopt naar je bakkenbaarden. Weet ik veel. Verder is mijn haar veel te lang (zeker twee centimeter aan de zijkanten) en zei een collega gisteren dat ik eruitzag of ik uit Happy Days kwam gestapt. Ach, het kan erger, dacht ik. Maargoed. Als een klootzak dus. Denk daarbij een veel te witte smoel, een bomberjack en een air die verraadt dat ik met niemand iets te maken wil hebben als ik boodschappen aan het doen ben.

Zal je net zien dat (het is weer eens zover) ik links en rechts word aangesproken door huisvrouwen, ik zelfs voorrang krijg waar ik het niet heb op de parkeerplaats en ik tot driemaal toe uit mijn ooghoeken zag dat een meisje haar nek zowat verdraaide om me nog een keer aan te kijken. Maar dat zegt niet zoveel, dat doe je ook als je iemand ziet met bijvoorbeeld twee hoofden of drie armen. Dus misschien hielp mijn klootzakkenbaardje evengoed wel hierbij.

Over freaks of nature gesproken; ik zag vanmiddag een filmpje van een siamese tweeling. Normaal zijn siamese tweelingen altijd vies en onverzorgd en hebben ze stomme kleren en kwijlen ze. Ik bedoel: het is niet het soort mens...wacht...het is niet het soort mensen..nee..eh...goed, je wil er niet mee gezien worden, dat is wat ik wil zeggen. Niet eerlijk, maar gewoon waar. Zie je het voor je, dat je gaat stappen met een siamese tweeling? Jaja, en dan twee keer zoveel aan rondjes uitgeven als zij zeker! Tss echt niet.

Maargoed, deze tweeling zag er -op een dubbel hoofd na dan, een bijna verwaarloosbaar detail- best apetijtelijk uit. Gewoon een all-American suburbmeisje, wat zo cheerleader had kunnen zijn. Goed, twee hoofden, maar verder: gewoon ok.
Alleen.....hoe werkt dat? Wat nou als er één honger heeft en de ander niet? Oh nee dat zal niet, want ze delen dezelfde bloedsomloop. Nee ok, ander voorbeeld dan. Stel...stel de ene wil linksaf en de ander wil rechtsaf. Of stel dat je haar aan het beffen bent, wie komt er dan eerder klaar, de linker of de rechter smoel? Is toch godverdomme raar? En snapt ze nu wel wat buitenspel is? Overigens was de tweeling blond, dus al met al zullen ze bijna net zo slim zijn als één brunette.
Tuurlijk, blondes have more fun, but brunettes still remember it the next morning. Ik dwaal af. Wacht, waar was ik? Oh ja. En is het nou één mens of zijn het er twee?
Gevoelsmatig zeg je: het zijn twee mensen. Twee stel hersens, twee hoofden en twee gezichten. Twee zielen, zo je wilt. Alleen.....toch maar één lichaam en één hart, één paar tieten en één paar schoenen. Wie bepaalt dan dat het toch twee meisjes zijn? Alleen door die hersens? Maar stel dat we ooit zover zijn dat we hersenen zouden kunnen transplanteren. Je zet de hersens van een overleden persoon over in iemand anders. Stel: de hersens van een auto-ongeluk-slachtoffer in die van iemand met een hersentumor. Een meisje van 16 met een hersentumor. Haar oude hersens eruit, en die van verongelukte erin. Vind je dan dat dat meisje gewoon nog hetzelfde meisje is met alleen een ander brein, of is het alsnog die kerel van het auto-ongeluk, maar dan met een ander lijf eronder? Dan ben je toch geneigd te zeggen dat het nog steeds meisje van 16 is, maar dan zonder tumor. En niet Onsympathieke klootzak die dronken achter het stuur zat, met een cheerleader-lijfje eronder?

Kortom: je kunt er -zoals gewoonlijk- weer eens geen pijl op trekken.
Vuurpijl.

Geen opmerkingen: