Totaal aantal pageviews

dinsdag, november 16, 2004

How to dismantle an atomic bomb




Nog een klein weekje en de nieuwe CD van U2, How to dismantle an atomic bomb komt uit.
Nou zou ik Arrrrjen niet zijn, als ik hem niet al ruim twee weken op mijn pc had staan.
En eerlijk is eerlijk: Hij is heeeeeeel erg goed!
Ik heb hem uiteraard evengoed online besteld en hij wordt op de releasedag (de 22e) bij me thuisbezord. Betalen voor goede muziek is normaal. Downloaden doe ik ook, en keihard en heel veel, maar als je het goed vindt, en je echt fan bent, (en als je het je een beetje kan veroorloven ook) dan vind ik dat je er ook voor moet betalen.
Helaas zijn de prijzen van CD's belachelijk hoog. Ik bedoel: 20 Euro voor een CD vind ik echt veel en veel te veel. Een tientje. Maximaal. Dan stjgt de verkoop denk ik naar het normale peil. Zolang de prijzen nog op een achterlijk niveau liggen, moet de muziekindustrie niet gaan jammeren dat elke boerenlul alles binnenpomt met Kazaa, Bittorent, FTP en noem maar op. Fuck You.

Maar voor U2 wil ik altijd wel betalen.
Een band die zulke mooie nummers maakt, die verdient het.

Tot de volgende blog.


Geen opmerkingen: