Totaal aantal pageviews

woensdag, mei 17, 2006

Kaatje in het Oosten




Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie van de week gehoord of gelezen van dat aapje in de Beekse Bergen die voor de ogen van tientallen toeschouwers werd opgegeten door een beer.
Op een aantal sites stonden er foto's van....booooooohhh zo zielig!!!
En de reacties (kijk bv op de site van de Telegraaf) zijn allemaal zo ontzettend dom: tsja, dat is de natuur nou eenmaal he....moet je niets aan doen.

Flikker toch een eind op zeg!

Natuur? Natuur? Dit aapje kon niet wegkomen omdat hij met zijn suffe kop tegen het schrikdraad was aangesprongen en een schok van hier tot Tokyo door zijn flikker had gekregen! Waar in de natuur heb je godverdomme schrikdraad????
Trouwens, beermakaken en lippenberen leven niet eens in hetzelfde werelddeel, dus natuur my ass!!!! Grrrrrr!!!! Ik haat domme mensen. Bah.

Trouwens, die logica hoor je heel vaak: Het is de natuur en daar moet je niet in gaan zitten ingrijpen. Dat is slecht.
Vaak genoeg zie je op National Geographic, of where ever, de meest afschuwelijke beelden midden in je smoel in close-up en technicolor, liefst met 5.1 surround-sound.
Zieke tijgerwelpjes die doodgaan, besmeurde vogels, doodgedrukte zee-olifantjes en ga zo maar door. Altijd weer dat kutargument: het is de natuur

Ok, wil je godverdomme natuur, ellendig stuk vreten? Ga met je gebroken onderarm, waar het bot uitsteekt en waardoor je bijna vergaat van de pijn, lekker naar de eerste hulp. Ik hoop dat ze daar zeggen: Sorry meneer, een gebroken poot? Sja...da's de natùùùùùùr he...daar mogen wij niet gaan ingrijpen. Klootzak!!!!!
Oh, u heeft kanker? Ja, da's de natuur he....jammer, we zouden wel willen, maar we mogen niet ingrijpen....

Godverdomme....ik kan me echt kwaad maken om dat soort kut-logica! En dan nog...wie zegt in vredesnaam dat je niet zou mogen ingrijpen in de natuur??????. Wie bepaalt dat????? Dat is dom napraten van wat anderen zeggen! Ja, het mag gewoon niet. Waarom niet? Omdatttteeeehhhh.....omdat...het niet mag!.
Ga toch eens snel dood, wil je!!!

Nog zoiets.
Ok, ok, ok....let op he...Arjen-logica, kortom: geen speld tussen te krijgen en als je dat toch doet, sla ik je op je bek, hoor je me?
Komtie.

Iedereen, zelfs hele domme mensen zoals tandartsen en zo, is het er denk ik wel over eens dat mensen in feite ook gewoon dieren zijn, toch? Beetje anders, kaal, geen vacht of veren (de meeste van ons dan), lopen op onze achterpoten en grommen heel raar, maar toch: mensen zijn dieren, right?.
Ok. Hold that thought.
Even terug naar de natuur nu.
Vraagje. Is....een mierenhoop natuur? Ik denk dat iedereen bevestigend zal antwoorden.
Dan: is...eh....een termietenheuvel natuur? Uiteraard.
Is een bijenkorf of een tunnelstelsel wat door konijnen gegraven is dan natuur? Ja, waarom niet?

WAAROM IS MANHATTAN DAN GODVERDOMME GEEN NATUUR!!!!!!!!!!

Dat is toch niets anders dan een complexe versie van de bovenstaande voorbeelden? Een stelsel van gangen, slaap- en verblijfsplaatsen, gebouwd door dieren?
De arrogantie alleen al, om te denken dat dat anders is! Bah.

Iets anders: Manhattan.
Nee, ik bedoel Enschede.
Ik was daar vanochtend voor mijn werk, met mijn toettoet gevlogen.
Mijn hemel. Daar leven alleen maar heel lelijke mensen, wisten jullie dat?
Geen mens te bekennen waarvan je niet meteen moet kokhalzen, ik zweer het je.
Wat een tuig zeg, allemaal tegen de muur. Tsja, da's ook natuur he!!!!

Mijn Kaatje reed 165, ik was trots op d'r.
The Corrs op, en vlammen.
Weg van de lelijkerds.
Terug naar de natuur.
Terug naar Slotervaart.


Geen opmerkingen: