Totaal aantal pageviews

vrijdag, augustus 11, 2006

Help




Kun je een kater hebben zonder dat je gedronken hebt?
Ja, dat kan. Ik heb dat nu.

Gisteravond was een avond waarin ik me voornam om bijtijds naar bed te gaan.
Uiteraard ging alles mis wat er mis kon gaan, te beginnen met mijn was-timing. Ik had mijn hele bed 's ochtends afgehaald ter verschoning ende afwisseling. Pas rond acht uur 's avonds schoot me tebinnen dat ik mijn andere set nog moest wassen en drogen. Fuck. Vroeg naar bed gaan zat er dus weer niet in. Voor de vierde keer deze week viel ik op de bank in slaap, direkt na het eten. Wachtend op mijn droger probeerde ik mijn ogen open te houden terwijl de minuten tergend langzaam voorbij tikten. Beetje gitaar spelen, smsje hier, msnnetje daar en daar was eindelijk het verlossende ding-dong van mijn AEG dat de kust veilig was. Eerder op de avond had ik mijn kussenslopen wel al vervangen; die had ik eerder deze week gewassen en gedroogd en gesreken. Dus wat me nog te doen stond was alleen mijn hoeslaken en overtrek monteren en dan als de vliegende tering naar dromenland vliegen.

Met mijn schone baal katoen liep ik op mijn tandvlees van bad- naar slaapkamer om daar het allerlaatste klusje van de dag te doen. Dacht ik.
Op een van mijn drie kussens zag ik een donkere vlek. Fuck. Het zal toch niet?
Ja hoor.....een van de logeerkatten had godvergloeiende godverdekut op mijn kussen gepist. Kutbeest. Nog een paar dagen en je bent voorgoed uit mijn leven. Ik pakte het kussen, trok de natte sloop eraf en las het label van beide. Mooi. Ze kunnen allebei in de was, mits wolprogramma en niet hoger dan 40 graden. Fijn zo. Om mijn dekbedhoes te monteren, moest ik ook mijn tweede kussen verplaatsen. Die was gelukkig niet een beetje nat. Nee. Hij was zeik- en zeik fuck hoeren kutkutkut krijg de vlammende tyfus-nat. Mijn god. Heeft hier godverdomme een olifant staan pissen op mijn bed of zo? Aha. Ook mijn matras is deze ellende niet bespaard gebleven. Waarom zou het ook? Het is toch al one of those nights. Half een alweer. Dag voornemen om vroeg te gaan slapen. Kutbeesten.

Ok. Plan de campagne. Nu eerst kussen 1 in de was, vannacht in de droger en morgenochtendvroeg nummer 2 in de was en wanneer ik terug ben uit mijn werk nummer 2 in de droger. Dan 's avonds de sloopjes en zo in de was en droger en dan ben ik zaterdagochtend weer terug waar ik was: een droog en schoon bed. Fuck.
Terwijl de machine mijn eerste kussen onder handen nam, was ik nog een klein kwartier bezig om mijn matras zo goed mogelijk te reinigen met....ongeveer alles wat je kan bedenken, op een rituele verbranding na.

Tegen een uur of half twee kon ik eindelijk met een redelijk gevoel slapen: matras schoon en omgedraaid (gelukkig een lattenbodem), nog 1 schoon kussen en de machine draait op volle toeren mijn kussen schoon.

Snurk.

Half vier. Toch alweer twee uurtjes slaap gepakt van de benodigde acht. Fuck, ik moet pissen als een paard. Oh ja. De machine. Ik zal het kussen eruithalen en in de droger kwakken zoals geplanned. Slof slof. Grom. Grumpf. Auw mijn hoofd. Auw mijn lijf. Auw mijn hart. Slof slof grom. Fuck waarom gaat die kutdeur van de machine niet open? Trek grom trek grom. Fuck hij is blijven hangen vlak voor het einde van het laatste deel van het wolwasprogramma. Grom. Draai knop een paar milimeter door. Klik, swoosh, zoem, klik klik KLIK. Deur kan open. Mooi. Grom. Trek, open, GOLFFFF!!!!
Fuck, dat lijkt wel tien liter water wat daar over mijn voeten en geparkeerde Allstars golft. Eens goed kijken. Yep, het is tien liter water at daar over mijn voeten en geparkeerde Allstars golft. Grom. Dweilen, handdoeken en trekkers, het is inmiddels vier uur geweest. Grom. Fuck dit, de rest doe ik straks wel, nu eerst pissen als dat eerdere paard.

Pis. Lekker. Oeh. Nu slapen.
Niet via de badkamer terug, die is zeiknat. Via de woonkamer dan maar.
Stap, stap, stap, squish. Squish? Wat is squish? Klik, licht aan.
Godverdegodvergloeiende kutkutkankertering HOERENBEESTEN!!!! Stront. Niet een beetje. Nee. Veel. Stront. Op mijn gister gedweilde laminaat. En aan mijn voet. Tussen mijn tenen. Grom. Hinkel naar zeiknatte badkamer, was voet honderd keer en ruim de stront van laminaat op. Half vijf. Snurk.

Half acht. Wekker. Grom. Fuck. Auw mijn hoofd.
Peuk. Koffie. Kut. Koffie op. Grom.
Ok...oh ja, dat kussen uit de machine en in de drogert.
Kutkutkut, kussen is twee keer zo groot geworden door 10 liter water.
Hoe krijg ik dit kutding uit mijn machine!!!!!
Kwartier later, alles weer zeiknat. Kussen uit de machine. In de droger.
Kussen te groot en te zwaar voor de droger, die ongeveer van mijn wasmachine flikkert door het heen-en-weer gebonk. Alles flikkert op de grond. Grom.
Douchen. Tandenpoetsen. Aankleden. Lenzen in.
Naar mijn werk. Het regent. Pijpenstelen. Zeiknat stap ik mijn auto in. Bij het achteruit uitparkeren slipt mijn zeiknatte Timberland van mijn koppeling en sla ik af. Niets geraakt. Het wordt een lange dag.

Help me.
Alsjeblieft.

Geen opmerkingen: