Totaal aantal pageviews

zondag, april 02, 2006

niets en niets en Rock 'n Roll.




Bloody hell nogmaals en wederom.
Gisteren mijn slechtziende date gehad met de prinses (echt blind kon je hem niet noemen omdat we beiden van elkaar wisten hoe we eruitzagen: ik was te herkennen aan een chronisch chagrijnige smoel, spijkerjasje van Nudie en spijkerbroek van Diesel, constant vermijdend als een volslagen idioot over te komen en daar keer op keer jammerlijk in falend, en zij aan haar prinses-zijn en een toeter van zeven maanden.)
Ik geloof dat ik een niet al te debiele indruk heb gemaakt, in die zin dat ik niet onder het tafeltje-voor-twee plaatsnam om me te verstoppen voor de Grote Boze wereld, en ik heb als ik het me goed herinner soms nog een leuk grapje gemaakt en dat soort dingen. Jezus, uitkijken nu, Arrrrjen, voor je het weet.....ach we zien wel en zo. Feit is wel dat.....nee, niets....er is helemaal geen feit.

Uiteraard een nacht als alle anderen: uren woelen voordat de slaap me op haar weg vond, en om het minste en geringste wakker worden. (zoals daar was een verlate sms van het ex-gabbermeisje van Het Eiland, die me nog een way out gaf onder het eten maar wat in het geheel niet nodig bleek, maar daarvoor evengoed hartelijk dank, Bella, je weet wie je bent en wellicht tot ooit en een volgende keer en die afspraak gaan we hoe dan ook nog een keer doen en zo en ik heb zo'n hoofdpijn op dit moment en ik ga zo slapen om ook deze dag achter me te laten zoals ik alle andere dagen in het verleden ook achter me heb gelaten, wat me bij de ene dag dan weer beter lijkt te lukken dan sommige andere dagen die ik mijn leven nooit maar dan ook nooit zal, mag en wil vergeten maar daarover praat ik niet omdat ik er dan niet meer van zal dromen en ik wil van die dagen blijven dromen zoals ik van andere dingen wil blijven dromen.)

Ja, jullie zien het, ook met drie uur slaap, te weinig eten, te veel nicotine en te veel alcohol en een barstende koppijn in mijn linker slaap (in mijn hypochondrische buien praat ik mezelf soms aan dat ik wel degelijk alsnog een tumor in mijn hoofd heb, maar daar denk ik dan snel overheen door aan om het even wat anders te denken opdat de angst voor een tumor met rasse schreden uit mijn toch al verknipte brein zal vertrekken, hetgeen ook weer de ene keer beter lukt dan de andere.) weet ik volzinnen uit te braken als ware het bedorven mosselen die mijn ex-ex-exvriendin ooit tegen de wc-muur heeft aangemikt en waarvan de sporen totop de dag van vandaag waarneembaar zijn, zeker als je toch op mijn wc bent en je toevallig naar die ene muur kijkt.)

Waar was ik eigenlijk over aan het bazelen? Even teruglezen. Hmmm....over niets bijzonders eigenlijk, maar in dat niets bijzonders weet ik -zoals altijd- toch voor de goede verstaander meer over mezelf bloot te geven dan de meeste mensen in eerste instantie zouden opmerken. Wat ik daarmee bedoel, weet ik zelf ook niet precies maar ik vind het wel interessant, zo'n semi-literaire opmerking dus vandaar en aldus en zo.

Zal ik nog een keertje Southbound van Thin Lizzy draaien, een laatste Marlboro Medium in mijn hoofd steken, een glas water nemen en dan eens kijken of mijn haat-liefdevriendin madame Slaap me weet te vinden en me zal kussen op mijn oogleden en de hele nacht naast me komt liggen en me zal vasthouden tot ze me loslaat en ik wakker word? Welja. Southbound galmt inmiddels voor de zoveelste keer deze week door mijn 5.1 surround systeem, zij het minder hard dan alle voorgaande keren want ik wil mijn buren niet wakker maken. Niet dat ze zo aardig zijn, integendeel, maar ik heb geen zin om die idioten weer aan hun haar de galerij over te slepen vanwege hysterisch rammen aan mijn voordeur. Jawel, altijd gezellig hier in mijn flatje, hoewel ik al jaren geen mot meer heb gehad met die alcoholisten. Het is ze godver geraden. Zeg dat ik het maar weer eens gezegd heb, makkers.

Mijn hemel, mijn lieve hemel wat heb ik een hoofdpijn.
Zou ik soms een tumor hebben? Ik wist het wel! Ik heb godverdomme een tumor in mijn hoofd. Welnee, idioot. Je hebt slaapgebrek, te weinig gegeten, teveel gerookt en je hebt gedronken terwijl je medicijnen vreet bij de vleet. Logisch dat je kop uitelkaar knalt. Romeo and Juliet. When we made love, you used to cry. You said I love you like the stars above, I’ll love you till I die. Tsja. Het kan soms anders lopen dan voorzien, maar het blijft een van de mooiste liedjes die er ooit zijn gemaakt. Alsnog jaag ik vuur in mijn sigaret, en hij smaakt me als alle andere van vandaag. De versie die ik nu hoor heeft zowaar een strijkersessie erdoorheengeflikkerd, dat klinkt helemaal niet slecht, weten jullie dat? Soms moet ik huilen bij muziek. Soms ook niet. Nu niet bijvoorbeeld, maar het scheelt verdomme niet veel. I can’t do the talk like they talk on tv. And I can’t do a love song like the way it’s meant to be. I can’t do everything but I’d do anything for you. Tsja, wat kan je er verder nog over zeggen? Niet veel, niet veel, lieve vrienden.

Voel ik daar godverdomme een melancholische bui opkomen, zo laat op de avond na een avondje kort stappen, drinken en tussen de mooie en onbekende maar bekende van een bekende dus evengoed in mijn nabijheid zijnde vrouwen zitten? Ik geloof het warempel inderdaad. Snel over iets anders praten, voordat ik daar een traantje zal wegpinken, ik ben toch zeker geen watje.

Zo, dus morgen spelen we uit tegen Roda. Stel achterlijke boerenhomo's, daar moet zeker niet met al te grote cijfers van te verliezen zijn. Leve Danny Blind, dat hij moge rotten in de hel, horen jullie me?

Marlboro is op, en Romeo and Juliet lopen tegen hun einde en Arrrrjen gaat heel zachtjes om zijn haat-liefdevriendin roepen, maar hij weet dat hij onderaan haar lijstje staat. Wat heb ik haar ooit misdaan dat ze pas zo laat haar zand in mijn ogen komt strooien en ik woelend en vloekend de nachten door moet brengen? Ik weet het niet, ik weet het werkelijk niet. Misschien worden we ooit weer vrienden en zal ik vrolijk en uitgeslapen zijn als de eerste zonnestralen tussen mijn gordijnen door over mijn oogleden strelen. Tot die tijd zal ik slechts kunnen dromen van het dromen, maar beter zal het alleszins worden.

Welterusten.

Geen opmerkingen: